Xp foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Berichten
776
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn laptop een jaar in bezit had, besloot ik hem eens te formateren om zijn oorspronkelijke snelheid terug te ervaren.
Dit was zo'n 2 maand geleden. Even nadat ik geformateerd had en mijn programma's er stilaan terug allemaal opstonden, had ik het volgende voor:
Wanneer mijn laptop opstart, gaat alles normaal (denk ik) tot aan het welkomsscherm van windows (blauw scherm met in witte letters ''Welkom". Daar blijft hij heel lang hangen, vaak zelfs langer dan 1-2 minuten. Eens hij dit overwonnen heeft, kom ik op het bureaublad terecht die er dan als volgt uitziet: http://www.mijnkever.be/foutmelding.jpg.
Verder functioneerd alles naar behoren, maar mocht dit traag opstart probleem er niet zijn, zou het perfect zijn.
Iemand ervaring, oplossingen?

Alvast bedankt!

Groeten

Pieterjan
 
Laatst bewerkt:
Nou, bij mijn broer startte z'n PC ook traag op. Ik heb hem nav deze tip de link naar "Bootvis" gestuurd. Dat was geen goed idee. Z'n PC start niet meer door, blijft hangen in het XP scherm. Systeemherstel helpt niet. Wat nu?
 
Dit is weer een nw. vraag maar probeer eens de optie wijzigingen ongedaan maken.
 
Ja sorry inderdaad is het een nieuwe vraag maar nav de vorige veroorzaakt.
Ik kan echter je tip nu even niet uitvoeren want ik moet hem telefonisch helpen en hij is even weg.
Vanmiddag probeert hij het weer. Ik zag bij "Schoone pc" dat bij services alles weer aangevinkt kan worden. Is dat een optie?
 
Ik heb dit geprobeerd.
Het opstarten is misschien een beetje versnelt, in elk geval niet veel. Maar die foutmelding blijf ik krijgen. Ik weet ook niet van welk programma de foutmelding afkomstig zou kunnen zijn...

Groeten

Pieterjan
 
Nog even erbij vermelden.
Wanneer hij op het welkomsscherm komt, hoor ik wel de windows opstarttune, ik hoor dat er een foutmeling verschijnt, en ik hoor dat er een draadloos netwerk wordt gevonden. Dit allemaal terwijl ik op dat blauwe welkomsscherm zit te staren...

Nog iemand een vermoeden wie hier de boosdoener zou kunnen zijn?

Groeten

Pieterjan
 
Het probleem blijft zich voordoen, is er niemand die iets gelijkaardigs heeft ondervonden?

Groeten

Pieterjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan