XP freezing, via taakbeheer toepassingen moeten activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

syrrah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
ik heb een probleem met een oud laptopje "dell inspiron 6000"
altijd goed gewerkt, tot op een dag dat XP steeds vast loopt, niks reageer meer dan totdat ik via taakbeheer, de toepassing activeer, dan kan ik gewoon weer verder werken,
switchen via de icoontjes werkt ook heel traag, moet via taakbeheer activeren, dan werkt het wel

dacht eerst aan virussen/spyware, dus schone installatie(c geformatteerd, nieuwste drivers), maar het probleem bleef, dus het is niet het software, XP start/boot goed op

vanalles geprobeerd; maar omdat de cpu aardig warm werd, max 62 graden, en de fan max aan blazen was de laatste tijd, dacht ik aan oververhitting
-laptop open geschroefd, alles stofvrij gemaakt, zat aardig dicht bij de heatsink?
nieuwe thermo-paste bij cpu gpu geplaats, word nu stabiel 32 graden en is muisstil
maar het probleem blijft
-hhd vervangen voor andere met nieuwe installatie
-ram gewisseld met de oude 512(heb nu al 5 jaar 2x 1gb)
-wlan-card losgekoppeld
-nieuwe cmos-bios batterij (alles maar uitsluiten)
-benckmarktest passmark minimaal476 punten, had 382 ????

maar nog steeds het probleem , ik heb zelf nog 3 optie
-MOBO defect
-cpu defect, die is te vervangen
-videokaart defect

wie kan mij de goede weg ophelpen

Ik weet het niet zkr maar denk dat het aan je videokaart ligt een vriend van mij had bijna het zelfde probleem en heeft hem dan een ATI MOBIITY RADEON X1300 gekocht en na het updaten er van werkte zijn pc lijk vroeger ;p

Hoezo zou het aan mijn videokaart liggen, dat moet je even uitleggen, werk al jaren goed, en heb er niks aan veranderd
Overhitting?????

even een update, ik heb volgens mij het probleem gevonden, zoals altijd iets heel kleins
het is waarschijnlijk mijn muis , door een of andere manier liep xp vast als de muis-usb ontvanger erin zat
hoe dat kan? ik weet het niet, weet iemand anders dit???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan