Xp gaat terug naar inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Windows Xp hoort normaal zonder inlogscherm te starten ivm. 1 profiel. Hij geeft nu het inlogscherm weer, en als je inlogt, gaat hij weer terug naar het inlogscherm. ( na even het bureaublad gezien te hebben)

Iemand een Idee ??!

Ik heb dit ook wel eens gehad, ik heb toen zitten prutsen aan het registratie-gedoe van Windows. Ik weet niet of je een illegale hebt, maar anders moet je het daarin zoeken.

Geplaatst door lafra002
... Ik weet niet of je een illegale hebt, maar anders moet je het daarin zoeken.

Lijkt me stug...

Kan je nog normaal in veilige modus opstarten? Zo ja, kijk dan even in je gebruikersaccounts en checl of daar iets gewijzigd is...

Geplaatst door lafra002
Ik heb dit ook wel eens gehad, ik heb toen zitten prutsen aan het registratie-gedoe van Windows. Ik weet niet of je een illegale hebt, maar anders moet je het daarin zoeken.

Ehmm, hoe zoek ik daarin? Ik kom heel windows dus niet in he...... 8-) ook niet in veilige modus

Ik weet wat jij bedoelt. Jij hebt een virus (gehad). Als je inlogt zie je het bureaublad maar dan gaat ie meteen terug.

Ik had dat ook. Ik had daarvoor met ad-aware gescand.
Zo kan je het herstellen:

Opstarten met een cd-rom van windows xp home/pro

U kiest R van Repair.

U wijzigt de path naar c:\
Dit met cd \ uit te voeren
U typt dan cd windows\system32 in.
U typt dan "copy userinit.exe wsaupdater.exe" in. Neem niet de aanhalingstekens mee!!
Typ EXIT om te herstarten

Log nu weer in en doe het volgende:

Open Regedit (start, uitvoeren)
Ga naar sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en wijzig de waarde userinit naar C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, NEEM de komma ook mee!

dit zou moeten volstaan.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan