xp hangt bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

romarx

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
Ik wil xp installeren over mijn oude xp besturingssysteem maar de pc blijft hangen net nadat het blauwe scherm in beeld komt met linksboven het woord SETUp en net voordat ie de hardware controle uitvoerd. Wat kan ik doen om mijn installatie af te maken?

Mvg
Romarx

Dat probleem dan door veel dingen veroozaakt worden.

1. Een xp kan je het beste op een clean systeem zetten dus eerst format c:

2. Allerlei hardware kan de zaak verstieren.

Ik heb zelf ooit heeeeeel lang zitten stoeien met hetzelfde probleem en dat was uiteindelijk alleen te verhelpen door de Gforce videokaart eruit te halen en te vervangen door een gewoon simpel videokaartje. Na installatie kon ik de gforce terugzetten, werd ie herkent en zo geinstalleerd door xp.
Raar maar waar.

grt.

martin

Bedankt voor de info Martin, het vreemde is dat er net voordat ie vastloopt, een vreemd geluid uit mijn adrive komt, alsof de pc bevestiging zoekt vanaf een floppy. Dit gebeurd trouwens ook zodra ik met mozilla firefox iets probeer te downloaden, dan heb ik een floppy nodig, anders blijft ie hangen en kan ik niet downloaden. Dit betekent overigens niet dat er ook daadwerkelijk iets op de floppy geschreven word tijdens het downloaden.

Ik heb geprobeerd eerst de a-drive te ontkoppelen maar dit heeft geen resultaat. Weet jij wat dit alles kan betekenen

nog nooit meegemaakt.

Voor xp heb je geen floppie meer nodig.
Zou het opschieten als je in de bios het booten via flop uitschakeld?
Je moet dan bij het opstarten naar de bios gaan ( meestal die del of f8 indrukken) en daar dan bij de bootvolgorde alleen de cdrom en HD ingeschakeld laten staan.

Vreemd probleem heb je
:confused:

grt.
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan