Xp heeft alleen LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaertner

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
74
Ik heb kabel van UPC achter het modem hangt een router van ASUS.
Een kabel gaat naar desktop pc w7
Een kabel gaat naar switch, hierop is een laptop w7 aangesloten en een desktop xp

De desktop pc windows 7 heeft internet
De laptop windows 7 heeft internet

De desktop xp pro heeft alleen een LAN verbinding als ik zelf een ipadres en gateway invul en geen internet. Bij automatisch krijg ik een beperkte toegang of geen toegang

De instellingen staan op automatisch ip configureren
Bij ipconfig: krijgt hij echter geen ip adres toegewezen
Er staat:

automatische configuratie ip: 169.254.148.205
subnetmasker: 255.255.0.0
ip adres ? (vraagteken staat er ook)
standaargateway ...

Heb al meerdere malen de stroom van het modem en router gehaald. de w7 draaien prima, xp blijft hardnekkig weigeren.

Kan het ook aan de switch liggen? (sitecom met 5 poorten)

HELP!!!!!!!!!!!!!!!
 
uuhhhh probeer eens bij apparaat beheer hem te verwijderen en dan je pc op nieuw op te starten
 
inmiddels internet op xp gekregen, maar toen was het internet van de laptop verdwenen.
Na opnieuw modem en router opgestart te hebben;
internet op desktop xp en w7 laptop maar desktop w7 geen internet.

handel weer opnieuw gestart.....internet op laptop op desktop w7 en...
geen internet op xp????

probleem zit dus niet in de pc's, maar waarschijnlijk in de router (asus gx1100)

Kan het zijn dat hij maar 2 geldige ip adressen kan aanmaken?
Het ligt ook niet aan de switch want ik had boven (na de switch) op beide pc's internet):evil:
 
Vermeld eerst maar eens welke ASUS router we over spreken.
Vermeld ook hoe het DHCP-servergedeelte op die router is ingericht (schermafdruk mag ook).
Vermeld ook hoe de WAN-instellingen van de die router zijn ingericht (schermafdruk mag ook).
Geef ons ook het status-scherm van de router, die ook weergeeft welk WAN/Internet adres de router heeft.
Dan nog het verhaal dat de WAN/Internet verbinding van de ASUS-router naar de UPC modem moet lopen, dus niet een van de 4 LAN-verbindingen van de ASUS-router.
Vermeld ook welke ip-adressen de 2 werkende pc's gekregen hebben op het moment dat er Internet beschikbaar is.
Dan nog het verhaal of alle pc's zich 'rustig' houden terwijl je de 3de pc probeert aan te sluiten. Wordt er op dat moment niet gegamed en/of gedownload? Oftewel: Is de router dan niet 'druk'?

Tijs.
 
asus gx 1100 router.

ik heb nu een internetkabel rechtstreeks aangesloten op het modem van UPC en deze in een switch gestoken.
Hier 3 kabel ingestoken voor de xp, laptop en desktop w7

Ook nu hebben 2 pc (w7) internet. De xp blijft weigeren

Kan het zijn dat UPC maar 2 ip verstuurd via dit modem? (standaard bij all in pakket)
 
Tsja, een switch rechtstreeks in de UPC kabelmodem gaat niet werken: Zoveel apparaten Internet als dat UPC ip-adressen uitreikt voor het type abonnement dat je hebt, dus zijn dat 2 ip-adressen dan dus maar 2 apparaten Internet.

Schermafdrukken opslaan in Paint: Zie mijn 'handtekening'.
Handleiding, o.a. voor bij het uploaden van bijlagen naar het forum: link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
schernafdruk.jpg
dit is de schermafdruk van desktop w7 met werkend internet

heb net de router weer aangesloten en de internetkabel hierop aangesloten.
 
maar als upc via modem 2 ip adressen afgeeft via dit abbo kan ik dan via de router wel meer pc met internet hebben?
 
Ik denk dat ik het nu snap: Apparaten in de GX-serie van asus zijn geen routers maar switches
Je zult dus een (al dan niet draadloze) breedband router moeten gaan aanschaffen en die inzetten ipv. de GX 1100.

Tijs.
 
kijk tijs daar heb ik wat aan.
heb ik destijds toch een verkeerde keuze gemaakt door een switch te kopen ipv een router :confused:

met een router (bv van upc - sitecom) zou het probleem opgelost zijn?
 
Jups, met een breedband router (dus niet een ADSL routermodem) zou je probleem verholpen moeten zijn.
Een switch heeft geen WAN/Internet aansluiting, een bedrade of draadloze breedbandrouter wel. Die WAN/Internet aansluiting moet dus op de UPC-modem worden aangesloten, zodat de router een ip-adres krijgt van UPC. Dat ip-adres wordt dan gedeeld met alle computers/laptops/xbox/etc. die aan de router zijn aangesloten (bedraad of draadloos).

Succes,

Tijs.
 
Vragen worden door starters van de vraag zelf op opgelost gezet:
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan