XP helemaal onbereikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter noman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

noman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo,

Ik zit met een hele moeilijke vraag voor mijn collega over zijn computer.

Gisteren probeerde hij nieuwe software te installeren (om DVD te branden alcohol 120%) en tijdens de installatie moest de pc opnieuw worden opgestart.

Na het opstarten kon hij echter niets meer starten.

De icoontjes die normaal op het buroblad staan zijn nu van die bladzijdjes geworden en als je er op klikt dan krijgt hij de melding dat de extentie (LNK) niet herkend wordt en of er naar het bijbehorende programma op internet moet worden gezocht?

Ook kan geen enkele "exe" gestart worden, komt dezelfde melding als hierboven alleen dan over de extentie (EXE)

Systeemherstel werkt dus ook niet en het register benaderen met bijv. regedit ook niet.

Al met al dus een computer die na het opstarten van windows XP helemaal niks meer kan.

Na een beetje doorvragen wist 'ie nog wel te vertellen dat er bij het installeren van de DVD brand software een opmerking over kernel in het beeld verscheen.
Wat precies is niet bekend, maar ik dacht dat het wel het vermelden waard was.

Nieuwe installatie via cd werkt ook niet, na enige tijd komt er in beeld te staan dat windows gestopt is om verdere schade te voorkomen.

Iemand enig idee wat hier gebeurd is, en belangrijker nog wat hier aan te doen is?

Groeten Jan.:thumb:

PC opstarten in veilig modus (F8 tijdens opstart) en de regel "Computer terugzetten naar laatste goed werkende punt" kiezen, of worden van gelijke strekking.......

Grtz.

bedankt voor het antwoord, maar ik geloof dat het benaderen van de veilige modus ook niet meer lukt, maar zeker weet ik dat niet.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Ik wil iedereen bedanken voor de gedane sugesties, mijn collega is er via de help optie helemaal zelf uit gekomen om e.e.a. weer op orde te krijgen.

Hoe precies weet ik niet, maar ik ben toch blij dat ik hier de vraag gesteld heb en ik weet dat een flinke groep experts altijd met raad en daad klaar staat.

Het programma dat geinstalleerd werd was alcohol 120%

Iedereen nogmaals bedank!

Groenten Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan