XP Helemaal schoon krijgen zonder xp te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
hallo,

Mijn pc is heel erg sloom laatste tijd. Mijn tijdsnotatie verandert elke keer. En mijn startpagina wilt niet veranderen.

Het klinkt als Spyware! maar ik heb met alles gescanned en niets gevonden.

Ik wil dus graag XP helemaal opnieuw installeren. Maar ik heb 1 van de eerste cd van XP. Dan moet ik dus weer ALLLES update en daar heb ik echt geen zin in.

Weet iemand hoe ik aan een schone xp kom, zonder de updates te verwijderen?

Alvast bedankt,
Gr Dick

Betreft: uitleg over het maken van een Windows XP cd met de laatste updates en fixes.
Doelstelling: gebruikers die vaak Windows opnieuw installeren, hoeven niet iedere keer opnieuw alle updates te dowloaden.
Versie: nLite 1.3.5

Dat vond ik bij helpmij.nl ;) dit is PRECIES wat ik zoek!

Bedankt voor deze kort maar krachtigge oplossing:thumb:

Betreft: uitleg over het maken van een Windows XP cd met de laatste updates en fixes.
Doelstelling: gebruikers die vaak Windows opnieuw installeren, hoeven niet iedere keer opnieuw alle updates te dowloaden.
Versie: nLite 1.3.5

Dat vond ik bij helpmij.nl ;) dit is PRECIES wat ik zoek!

Bedankt voor deze kort maar krachtigge oplossing:thumb:

precies bedoelde ik ook

bedankt voor je reactie,

S&D heb ik ook al gebruikt: ik werd gefeliciteerd dat ik geen spyware had.

Je moet met system herstel toch ook updates weer update?
Kan het een gokje geven natuurlijk

ik wil proberen te slimstreamen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312225

Hier heb ik de uitleg van, maar ik snap nou niet welke updates ik moet mee nemen?

Er staat bij Updates binnenhalen:

Update-catalogus opent zich nu. Bedenk hierbij de juiste criteria voor je zoekopdracht, en klik op Zoeken.

Ik zie als voorbeeld Beveiliging update. Daar vind ik dan 500 van.

Welke moet ik dan mee nemen? Ik wil zo compleet mogelijke geupdate xp hebben.

Ik heb zelf Windows xp home editon, moet ik de updates van x64 dan NIET meenemen?
Welke dan wel :S?

Alvast bedankt!

re

hallo,

Mijn pc is heel erg sloom laatste tijd. Mijn tijdsnotatie verandert elke keer. En mijn startpagina wilt niet veranderen.

Het klinkt als Spyware! maar ik heb met alles gescanned en niets gevonden.

Ik wil dus graag XP helemaal opnieuw installeren. Maar ik heb 1 van de eerste cd van XP. Dan moet ik dus weer ALLLES update en daar heb ik echt geen zin in.

Weet iemand hoe ik aan een schone xp kom, zonder de updates te verwijderen?

Alvast bedankt,
Gr Dick

ik heb dit probleem ook gehad

voor de start pagina terug te krijgen download je start page guard
[URL="http://download.cnet.com/StartPage-Guard/3000-2144_4-10217019.html
deze behoud je start pagina en met de update kan je deze nog op slot zetten.

download een gratis anti virus waar je wel veel meldingen krijgt maar best wel veilig is wil je helemaal veilig spelen laat je de windows firewall ook nog es aanstaan.
http://www.tucows.com/preview/213160

dan avg met anti spyware downloaden deze kan je wel ergens op het net vinden.

laat je pc volledig scannen + defragmatatie en als je het programma partion control hebt voer deze ook uit
als de pc dan weer helemaal in orde is raad ik je aan een 2 de account aan te maken met beperkte rechte
beperkte rechten = Minder Problemen (de programmas die je dan wilt instaleren doe je dan via uitvoeren als admin of zo )

Bedankt voor je reactie,

Het probleem is dat Norton 360 ook mijn startpagina in de gaten houd. IE geeft ook aan dat ik Google.nl heb. Maar hij linkt eerst naar microsoft en dan gaat die meteen door naar msn.nl
Ik ga het wel even proberen met de page gaurd.
Scannen heb ik dus al gedaan met Norton360, S&D, Ad-aware, Malwarebytes' Anti-Malware. Dit heeft geen enkel resultaat geleverd.

Goede tip van een account aanmaken met minder rechten! die ga ik zeker doen!

re

Bedankt voor je reactie,

Het probleem is dat Norton 360 ook mijn startpagina in de gaten houd. IE geeft ook aan dat ik Google.nl heb. Maar hij linkt eerst naar microsoft en dan gaat die meteen door naar msn.nl
Ik ga het wel even proberen met de page gaurd.
Scannen heb ik dus al gedaan met Norton360, S&D, Ad-aware, Malwarebytes' Anti-Malware. Dit heeft geen enkel resultaat geleverd.

Goede tip van een account aanmaken met minder rechten! die ga ik zeker doen!

Goede tip verwijder Norton 360 het is vuiligheid op je pc ! ik had die ook toen ik die had mocht ik om de 3 maan me pc wel restoren

- AVG anti virus
- spygate personal fire wall
- aAVG ANTI SPYWARE
- Windows fire wall (of defender )

en je hebt een goed beveiligde pc en zet er een goed wachtwoord op en je hebt direct minder problemen

"Mijn tijdsnotatie verandert elke keer"
Waar verandert je tijdsnotatie in?Ook datum en jaar?
Kijk ff in je bios welke tijd dáár staat anders is je bios-batterij leeg en wordt je Bios naar de standaardwaarden teruggezet,kan ook 'n reden zijn voor 'n tragere pc.

"Mijn tijdsnotatie verandert elke keer"
Waar verandert je tijdsnotatie in?Ook datum en jaar?
Kijk ff in je bios welke tijd dáár staat anders is je bios-batterij leeg en wordt je Bios naar de standaardwaarden teruggezet,kan ook 'n reden zijn voor 'n tragere pc.

Nou ik zag net dat het in jaar 2029 stond. Ik ga even kijken of dat elke keer verandert.
Maar volgens mij niet.

De tijd staat wel elke keer goed, alleen er staat 06:43 en moet 18:43 zijn. Dit krijg ik wel verandert maar dat verandert dus elke keer :(. Beetje vaag allemaal.
Dus dat heeft niks met de batterij te maken??
gr dick

Nee dat heeft niks met de batterij te maken maar 't had gekund.
Voor dat tijdsprobleem ga je naar control panel-landinstellingen-aanpassen-tijd-tijdstijl-tijdsnotatie.Deze moet ingesteld staan op; U:mm:ss zo dan heb je dit alvast opgelost.
Aan 'n echte schone pc kom je door te formatteren,je kunt 'n heel eind komen als je de truckendoos opentrekt, 's kijken of ik straks nog tijd heb.

Laatst bewerkt:
ik wil proberen te slimstreamen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312225

Hier heb ik de uitleg van, maar ik snap nou niet welke updates ik moet mee nemen?

Er staat bij Updates binnenhalen:

Update-catalogus opent zich nu. Bedenk hierbij de juiste criteria voor je zoekopdracht, en klik op Zoeken.

Ik zie als voorbeeld Beveiliging update. Daar vind ik dan 500 van.

Welke moet ik dan mee nemen? Ik wil zo compleet mogelijke geupdate xp hebben.

Ik heb zelf Windows xp home editon, moet ik de updates van x64 dan NIET meenemen?
Welke dan wel :S?

Alvast bedankt!

In de handleiding(die nog niet is aangepast) staat dat je SP2 moet integreren maar dat moet nu SP3 zijn.Heb je momenteel SP3 op je pc? Dan hoef je alleen maar de updates die je ná SP3 hebt gekregen mee te nemen.Welke? Dat kun je zien bij software-updates weergeven aanvinken en dan kom je er wel achter,selecteer de update en klik op de link voor ondersteunende informatie,daar kun je ook de updates ophalen(kies voor downloadlink "IT Professionals" en in 'n aangemaakte map(slipstream\updates&hotfixes) b.v. parkeren.

Laatst bewerkt:
Nee dat heeft niks met de batterij te maken maar 't had gekund.
Voor dat tijdsprobleem ga je naar control panel-landinstellingen-aanpassen-tijd-tijdstijl-tijdsnotatie.Deze moet ingesteld staan op; U:mm:ss zo dan heb je dit alvast opgelost.
Aan 'n echte schone pc kom je door te formatteren,je kunt 'n heel eind komen als je de truckendoos opentrekt, 's kijken of ik straks nog tijd heb.

Het tijdsprobleem is niet opgelost ;). Kijk ik had hem al verandert:

Ik heb hem eerst verandert en toen werkte het. Maar tegen woordig niet meer :S

OWH :confused: ik heb serieus alles van XP gedownload en alles moeten verslepen zodat ik alles in 1 map had :P.

Dus SP3 en de updates erna is genoeg :D ?
Ik snap alleen niet software-updates aanvinken? ik kan niks aanvinken ? alleen zoeken.

Maar als ik SP3 heb dan is mijn xp geupdate tot januari staat er. Dacht dat hij al eerder was, maar dat vind ik meer dan genoeg!

Ik ga het morgen proberen!

Bedankt voor jullie hulp

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan