Xp helemaal "verrot"!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielsen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Berichten
90
Ok ik baal hier want mijn computer met xp heeft grote kuren.

Ik heb niks vreemds gedaan, laat ik dat voorop stellen.

Wat er gebeurde is toen ik na het afsluiten van mijn computer en een dag later hem weer probeerde te starten een melding kreeg dat xp niet goed op kon starten. Ik kreeg daar de keus om het alsnog te proberen (als win xp dan aan het laden was herstartte mijn pc). Ook als ik een van de 3 veilige modussen probeerde herstartte hij bij het laden.

Na het uitzetten en het opnieuw proberen deed ie het na lang laden wel.

Een dag later probeerde ik hem weer aan te zetten en toen waren de rapen gaar. Hij deed helemaal niks. En toen ik eindelijk na een paar uur in xp zat was ie erg traag en kon ik niet op inet oid. Ik kreeg een melding dat het RAS-beheer niet kon worden gestart omdat hij geen buffers aan kon maken.

Ik heb norton systemworks nog alles laten checken de mijn hd door windows laten checken, waar bij beide testen vrij wat fouten tevoorschijn kwamen en de pc di eook repareerde. Tevergeefs want er is nog steeds niet mee te werken.

Ik heb toen maar op mijn andere partitie nog een keer win xp geinstalleerd (daar zit ik nu op).

Mijn vraag. Kan ik die fout op de andere xp verhelpen (zou het alleen dat RAS beheer zijn?)?
Als dat niet kan zou ik graag weten of ik ook de programma's en instellingen gemakkelijk over kan nemen.

En hoe zit dat met zo'n hersteldiskette. Wat doet ie en hoe maak ik er een?
 
Chielsen,
Ben je wel virus vrij?
Normaal gesproken kun je een systeemherstel doen, tenminste in xp pro.
Instellingen overzetten van een systeem wat niet werkt zou ik jou niet aanraden.

suc6.
 
Virusvrij denk ik wel. Norton vind niets en heb mijn pc ook aardig goed beschermd.

Uhhm ja dat systeemherstel, ik vroeg mij dus af hoe. Als ik het met de win xp cd probeer dan wil ie een diskette hebben die ik dus niet heb.
 
Zou toch eens online scannen ergens om zeker te weten dat je geen virussen hebt.
Daarna alle overbodige bestanden weggooien, tijdelijke internet bestanden, cookies, temp mappen legen.
Dan controle op spyware met spybot en ad aware.
Dan kun je je Hijacklog hier posten met het verzoek of Pieter Arntz ernaar wil kijken.

Als laatste zou ik eens kijken hoe vol je harde schijf zit en de harde schijf laten defragmenteren.
 
Systeemherstel in xp pro

start-> alle programma's -> bureau accessoires -> systeemwerkset -> systeemherstel

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Suc6.
 
Die functie werkt niet op de slechte xp, en het heeft geen zin om het op de nieuwe xp te doen lijkt me.

Mijn vraag nu: Hoe kan ik die slechte xp herstellen?

Kan dat niet, wat is dan de beste manier om verder te gaan.
Ik heb nu 2 partities c: en d:
Op c: staat windows en alle programma's
Op d: al mijn gegevens en spelletjes enzo.
Nu staat er echter dus ook een windows op deze d:, alleen die is kaal.

Ik wil graag weer alles hebben zoals het was (programma's en gegevens gescheiden).

Wat moet ik dan doen? Gewoon c: formatteren en daar een nieuwe winxp opzetten? Kan ik daarna nog van d: die windows verwijderen?


Nog wat:

Toen ik die slechte xp af wilde sluiten kreeg ik een meldinng dat ccApp niet wilde stoppen. ccApp wordt opgestart hier "C:/Program Files/Symantec Shared/ccApp.exe".

Ook kan ik me nog een blauw scherm herinneren die de fout gaf IRLQ (of IRQL) is te hoog..
En hoe kan ik mijn e-mails uit outlook express (en instellingen ook als dat kan) backuppen?
 
Laatst bewerkt:
Outllook expres back-up kan voor je e-mail adressen en berichten wel. Je moet dan wel bij je oude outlook kunnen komen, dus slechte xp opstarten.
Als outlook open is dan kun je via bestand -> exporteren. Je kunt daar een "doel"opgeven waar het naar toe moet. Ik zou dan even voor de D partitie kiezen. Of je de instellingen van outlook ook kunt back-uppen weet ik niet. Maar ik neem aan dat je die gevens nog op papier hebt staan, ik bedoel dan de pop3 en smtp gegevens evenals je wachtwoord en e-mail adres.

Een slecht xp herstellen kan volgens mij als je vanaf de cd van xp je systeem opstart. Dus cd van xp er in computer afsluiten en dan weer opstarten dan krijg je de keuze opstarten van HD of cd. Kies hier voor cd en voer de setup van Xp weer uit en kies voor installatie op C. Volgens mij werken de instellingen voor je programma's dan niet meer dus die moet je dan ook weer installeren.
Misschien zou een formar C wel beter zijn maar zorg dan dat je wel alles wat je wilt bewaren naar de D schijf gezet is want met format C ben je dus echt alles kwijt.
Maar ik vraag me nog steeds af of je geen WORM op je C schijf hebt. Je spreekt namelijk steeds van het spontaan afsluiten en weer opsatrten van het systeem ik zou toch nog eens een goeie virusscanner er overheen laten gaan. En XP van je D schijf er af halen na de tijd moet geen probleem zijn.

Suc6.
 
Geplaatst door puppie
Maar ik vraag me nog steeds af of je geen WORM op je C schijf hebt. Je spreekt namelijk steeds van het spontaan afsluiten en weer opsatrten van het systeem ik zou toch nog eens een goeie virusscanner er overheen laten gaan. En XP van je D schijf er af halen na de tijd moet geen probleem zijn.

Dat is nu niet meer. Dat was eerst, toen ik xp probeerde op te starten kreeg ik een foutmelding dat ie hem niet kon starten. Daarna een keuze menu van wat je wilde doen. Welke optie je ook nam, tijdens het starten van die keuze herstarte de pc steeds.

Ik ben er toen eindelijk in geslaagd de veilige modus gestart te krijgen en windows opnieuw te installeren (upgrade). Nu kan ik er wel weer inkomen, en heb nog een xp geinstalleerd (deze). Vanuit die tweede kan ik wel internetten maar bij die eerste niet.

Dat kan niet omdat ie steeds klaag over het RAS-beheer wat niet werkt. (fout 711).
 
FOUT 711

De Remote Access Connection Manager service is wellicht niet in gebruik. Configureer de service om automatisch op te starten. Computer opnieuw opstarten, zodat alle nieuwe instellingen van kracht zijn. Blijft de foutmelding bestaan, raadpleeg dan het Windows logbestand voor een gedetailleerde lijst met foutmeldingen. Het modem, of de modemkabel, veroorzaakt misschien het probleem. Kijk na of het modem ook ondersteund wordt. Voor de meest recente lijst met modems die ondersteund worden kun je kijken bij de Hardware Compatibility List op de site van Microsoft (http://www.microsoft.com/). Windows heeft een bestand waar een lijst op staat met de modems die ondersteund worden (drive:\Support\hcl.txt). Probeer de kabel te vervangen

BRON
 
Jozo,

Zijn modem en kabel zijn wel goed, hij werkt er nu namelijk ook mee vanaf dezelfde pc alleen vanaf een andere partitie.

Chielsen,
Zat er een worm op je pc want dat begrijp ik nog niet helemaal. Als er een worm opzat, weet je dan zeker dat je die echt helemaal weggehaald hebt.


mzzl,
 
Nee geen worm dat make jullie ervan.

Maar ik heb op got de oplossing gevonden.
Ik moest iets in het register veranderen.

Toen kon ik weer op inet, maar toen ik met msn wilde chatten liep mijn pc weer vast. Volgens mij ligt het eraan dat ik laatst een popup kreeg (niet van een site) of ik msnplus wilde updaten. Dat ding liep toen vast.
Misschien heeft dat het veroorzaakt, ik heb nu msn verwijderd en opnieuw geinstalleerd en alles doet het nu.

Hoe kan ik nu die tweede xp verwijderen?
 
Das mooi dat het weer werkt.
Om je twee xp te verwijderen.

Start je eerste xp op en ga dan via de verkenner opzoek naar je andere partitie en haal daar windows weg (dit is xp)

Krijg je als je nu opstart een keuze van welke xp je wilt opstarten?

suc6.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan