xp herinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

yingenlieven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
2
beste,

ik heb een ibm thinkpad x60. een laptop zonder interne discdrive, gekocht met legitieme windows xp professional.

een tijdje terug is de laptop gecrasht en heeft iemand er een illegale versie van vista opgezet. sindsdien is de laptop een ramp, heel langzaam en voortdurend problemen met programmas.

graag zou ik windows xp terug willen. ik heb geprobeerd met een installatie disc en een externe drive, maar tevergeefs. is het mogelijk om online de orginele en legale versie van xp terug te krijgen. ik heb een product code.

alvast bedankt, lieven
 
Moi yingenlieven,

Zeker kan dat. Ik heb er alleen geen ervaring mee en er lijken meerdere manieren te zijn. Als je Vista nog werkende hebt dan kan je via een netwerkje met een gedeelde CDRom drive of een USB drive de hele CDRom van Windows XP naar je schijf kopiëren. Ik zou een nieuwe FAT32 (bestandssysteem) partitie aanmaken voor deze bestanden. en dan maar hopen dat het lukt om XP in één keer op de Vista partitie te installeren. Die zal je moeten aanwijzen tijdens de installatie en kan dan het beste voorlopig ook FAT32 geformatteerd worden als dat nodig is. Mislukt het dan zal je een bootdisk moeten downloaden om opnieuw toegang te kunnen krijgen.

http://www.bootdisk.com
http://board.iexbeta.com/lofiversion/index.php/t58812.html

Je maakt een nieuwe map op je huidige systeem, Kopieer naar die nieuwe map alle bestanden van de XP CDRom. Vervolgens ga je naar de opdrachtaanwijzer door bij Start en Uitvoeren de opdracht "cmd.exe" te geven.

Je geeft daar dan de opdracht: <schijf letter>:\<pad>\I386\winnt32.exe /s:<schijf letter>:\<pad>\I386

dus: C:\XPPro\I386\winnt32.exe /s:C:\XPPro\I386

Of, ga op de prompt naar de map waar de installatiebestanden staan (dat is dus i386) geef dan de volgende opdracht:

winnt32.exe /noreboot /<schijf:>D:

Bij <schijf:> de bestemming, bijvoorbeeld C:, noreboot voegt bij het bootmenu de optie toe om door te gaan met de installatie.

Ik hoop dat je daarmee een begin hebt maar vraag andere helpers met nadruk om meer advies.
.
 
Laatst bewerkt:
kan het niet veeeeel simpellen...?
ik heb ook een laptop van lenovo, op mijn toetsenbord zit een blauwe knop, als je die inhoud tijdens het opstarten van de computer kun je de laptop terugbrengen naar fabrieksstand
dat betekend dat je laptop dan weer net zo is als toen ej hem kocht.

ik hoop heel erg voor je dat jij ook deze funtie bezit!:thumb:


M.v.g.

BJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan