Xp herinstaleren of nieuwe computer kopen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxbredaxx

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Berichten
51
Ik zit met een probleem namelijk: mijn computer is ontzettend traag.
Ik heb nog 67GB vrij geheugen op mijn C-schijf, en 9GB gebruikt, dus in totaal ongeveer 76GB geheugen.
Nu heb ik al meerdere malen gedefragmeteerd en schijfopruiming gedaan, mijn C-schijf opgeschoond en ik ben van virusscanner veranderd (van NORMAN naar AVG), maar niks helpt.....

Nu kan het ook liggen aan het feit dat de computer toch 3 jaar oud is en 1.5 jaar intensief gebruikt, maar opzich zou een computer toch langer mee moeten gaan??
Als ik bij taakbeheer kijk staan er heel veel dingen die ik niet kan verklaren, maar die nemen niet meer dan 2Mb virtuele geheugen in...

Moet ik nu misschien Xp home edition opnieuw instaleren en zo ja, is schijf C dan weer helemaaaaal schoon?? Is er iets anders dat ik moet doen om mijn computer sneller te maken? Of is er misschien sprake van slijtage en is het beter een nieuwe computer te kopen??

David\
 
Beetje weinig info om zo te kunnen beoordelen.

Wat is je moederbord
Hoeveel intern geheugen heb je
Welke processor heb je
Welke videokaart heb je
Geen spyware/adware?
Alle updates geinstalleerd van Windows?
Alle drivers goed en up to date
Regelmatig geschoond met b.v. CCleaner

Kortom, vertel eens wat meer!
 
Draait de controller van de harde schijf wel in DMA modus? hier lees je hoe of wat.

Zet het wisselbestand op een vaste waarde, afhankelijk van het interne geheugen, 500mb bij 512 mb intern is voldoende, hoe meer intern, hoe lager die kan zijn, en pas het register er voor aan, daar lees je hier alles over.

Overigens spreek je bij de harde schijf over opslagcapaciteit.
 
en last but not least: doe voor de gein eens een full scan met Ad-aware-2007. Als ik jou startbericht lees heb je geen anti spyware progje draaiende gehad. Als mijn "gok" correct is, dan ben ik er van overtuigd dat Ad-aware minimaal 100 verdachte objecten gaat vinden.

Heb je ooit wel eens ad-aware of een vergelijkbare tool gedraaid?

Deze dus: Klik

[edit] Norman verwijderen was nu niet het meest slimme wat je kon doem. Van alle scanners is Norman er een die weinig tot zeer weinig bronnen ge/verbruikt. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan