XP herinstalleerd: geen standby, raar scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

njegbers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
65
Ik moest WinXP opnieuw installeren. Ging allemaal goed, geen essentiële spullen kwijtgeraakt (goeie backups op externe harde schijf!).
Maarre, waarom krijg ik in Energiebeheer geen Standby/Slaapstand opties meer? Ook bij het afsluiten is de optie Standby (shift:Slaapstand) niet beschikbaar ("uitgegrijsd").
In mijn BIOS kan ik nix vinden dat die functies beïnvloedt, de WinHelp functie geeft geen aanwijzingen.
Tweede probleempje (mag dat?): de optie om het aantal regels scrollen met het muiswieltje in te stellen is weg, en als ik scroll, schuift de inhoud niet soepeltjes omhoog of omlaag, maar een beetje schoksgewijs, met een verschuivende beeldlijn waarvan ik een beetje zeeziek word. Muis opnieuw geínstalleerd, geen effect.
 
Hoi,

Dat scrollen kan misschien komen omdat er mogelijk geen beeldschermadapter driver is geinstalleerd! Staan er vraagtekens bij apparaatbeheer?

Ik denk trouwens ook dat hiermee probleem 1 is opgelost.
Dus de driver voor de grafische kaart installeren kan de oplossing zijn voor beide problemen!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat scrollen kan misschien komen omdat er mogelijk geen beeldschermadapter driver is geinstalleerd! Staan er vraagtekens bij apparaatbeheer?

Ik denk trouwens ook dat hiermee probleem 1 is opgelost.
Dus de driver voor de grafische kaart installeren kan de oplossing zijn voor beide problemen!

Yep, er staan vraagtekens bij Overige apparaten, en bij de beide sub-selecties Videocontroller en Videocontroller(VGA compatible).
Moet ik het schijfje met drivers voor de grafische kaart erbij halen?
 
Yep, er staan vraagtekens bij Overige apparaten, en bij de beide sub-selecties Videocontroller en Videocontroller(VGA compatible).
Moet ik het schijfje met drivers voor de grafische kaart erbij halen?

Yep;)

Maar beter is misschien om de drivers van de fabrikant te downloaden. Deze zijn meer up to date! Maar de cd zal waarschijnlijk voldoen! Ook is het verstandig om service pack 3 te downloaden en de overige updates. (mits je dit al gedaan hebt natuurlijk):thumb:

ps: ga nu pitten, maar gaat vast lukken allemaal.
Truste....
 
Laatst bewerkt:
Oplossing

Inderdaad: grafische drijverts installeren.
En de waarschuwing negeren, dat XP de drivers niet vertrouwt! Daarom had ik de installering afgebroken, ik dacht dat ik een verkeerd schijfje te pakken had.
 
Top,dus alles werkt weer na behoren:thumb:
 
0000

heb zelf ook gehad !!! maar geen oplossing gevvonden had toch nieuwe pc nodig dussss heb ik nieuwe gekocht:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan