XP herinstalleren lukt niet: Ongeldige boot.ini en Er wordt opgestart via c:\windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
3
Sinds een paar dagen start XP bij een familielid niet meer op. Omdat ik wel eerder enkele keren XP heb geinstalleerd e.d. vroegen ze mij naar de pc te kijken. Nu blijkt eerder het probleem is voorgevallen, maar dat het toen gefixt kon worden via de veilige modus dan wel via recovery system (F10). Alle opties die ook maar worden aangegeven, werken nu in ieder geval niet meer. Tot gevolg dat ik met de originele CD XP Home Edition opnieuw wilde installeren. Met enkele vorige pc's en die van anderen ging dat altijd zeer gemakkelijk. Echter na het plaatsen van de CD-Rom, het formatteren van de C-schijf, en dat bestanden van de CD-Rom worden gekopieerd naar de C-schijf... krijg ik na het opnieuw opstarten van de pc de melding: Ongeldige boot.ini en Er wordt opgestart via c:\windows

Drama, maar opstarten gaat niet... Who can help me?? What2do??

Kan het zijn dat er iets met de hd is? Hoop het niet, maar if so... just let me know.

* Het gaat om een HP pavilion 7480.nl
* In de bios staat als 1st device de cd-rom, 2nd device floppy drive, 3rd device hd
* Via repair heb ik al getracht boot.ini toe te voegen, maar dit kreeg ik niet voor elkaar
(bootcfg /list, bootcfg /rebuild, installatie aan opstartlijst toegevoegd, identificatie voor opstarten Microsoft Windows XP Home Edition, /fastdetect)
 
voor dit probleem zal je toch moeten kijken in de recovery.
je komt er door de cd er in te steken van xp daar start je dus van op.
op een gegeven moment kan je komen in de recovery console een soort van dos omgeving.
je zal daar de volgende commando's kunnen proberen
chkdsk /f en ook fixboot ,fixmbr
om het recovery scherm te sluiten type je gewoon reboot in.
ik heb nu vista en vergeet een beetje de exacte waneer exact de vraag kwam voor de recovery console.
 
Het gaat om een HP pavilion 7480.nl


Die dien je met recovery system (F10) terug te zetten naar de fabrieksinstellingen,zoals je zelf al aangaf.

Door nu met de XP Home cd te installeren heb je de instellingen verstoord naar mijn idee.

Kijk eens of je met fixntldr (dit bevat de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en de BOOT.INI)de PC kunt opstarten.

Met een van de 1e 8 opties van het keuze menu zou dat moeten lukken.

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm


Onder "Make a NTLDR boot disk to get back into Windows." kun je kiezen voor het Floppy,ISO of USB bestand.

Greetz
 
Lijkt op sata Het lijkt er op dat je vergeten bet op [F6] te drukken.

Er zit geen CD-Rom of floppy disk bij met drivers (muv het beeldscherm en de printer). Vandaar dat ik geen F6 heb toegepast.


Het gaat om een HP pavilion 7480.nl


Die dien je met recovery system (F10) terug te zetten naar de fabrieksinstellingen,zoals je zelf al aangaf.

Door nu met de XP Home cd te installeren heb je de instellingen verstoord naar mijn idee.

Kijk eens of je met fixntldr (dit bevat de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en de BOOT.INI)de PC kunt opstarten.

Met een van de 1e 8 opties van het keuze menu zou dat moeten lukken.

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm


Onder "Make a NTLDR boot disk to get back into Windows." kun je kiezen voor het Floppy,ISO of USB bestand.

Greetz

Recovery lukte niet meer... Ik ga in ieder geval aan de slag met de link die bij je antwoord hebt gedaan. Hopen dat dat nog wel lukt. Thnx!
 
Hardeschijf kapot

Dank voor al jullie suggesties. Helaas blijkt inmiddels dat de hardeschijf kapot is :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan