XP herinstalleren na backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik ben haast twee dagen bezig geweest om een flink aantal mappen te backuppen.
Ben ik eindelijk zover om opnieuw te installeren krijg ik deze boodschap
"Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd. Waarschuwing: Als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te verwijderen, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld."
Wat moet ik daar mee?Wordt er bedoelt dat SP1 en SP2 niet aanwezig zijn op de CD? Of moet ik inderdaad een nieuwere CD hebben om verder te kunnen gaan?

[...]Wordt er bedoelt dat SP1 en SP2 niet aanwezig zijn op de CD? Of moet ik inderdaad een nieuwere CD hebben om verder te kunnen gaan?

Ik denk dat je de juiste conclusie trekt. Je kunt wel gewoon verder gaan, maar dan installeer je dus XP helemaal opnieuw. In dat geval zul je alle huidige software én SP2 daarna nog moeten installeren. SP2 is te downloaden
hier voor de Engelse versie van XP
hier voor de Nederlandse versie van XP

Succes,

Tijs.

Waar de melding over gaat is dat je, met XP SP2 op je pc, niet een XP SP1 installatie-cd of een SP-loze installatie-cd kunt gebruiken om een upgrade/reparatie te doen.
Wél blijft mogelijk (zoals ook aan de topicstarter gemeld is bij de installatie) een volledige nieuwe xp installatie te doen, waarbij dus alle software-instellingen, accounts etc. verloren gaan.

Tijs.

je kunt ook de pc opstarten met windows cd er in
opstarten van de cd dan installeren partie verwijderen formateren
opnieuw installeren
je moet windows welweer op nieuw registreren activeren

Dankjewel allemaal.Waar we het allemaal over eens zijn is,dat alle software en SP2 en account etc weer geinstalleerd moeten worden.Wat weten jullie van AutoStreamer?Dat zou dit probleem omzeilen,of zie ik dat verkeerd?
Ik ben er nog niet uit.Tijd voor een biertje en morgen verder!

Dankjewel allemaal.Waar we het allemaal over eens zijn is,dat alle software en SP2 en account etc weer geinstalleerd moeten worden.Wat weten jullie van AutoStreamer?Dat zou dit probleem omzeilen,of zie ik dat verkeerd?
Ik ben er nog niet uit.Tijd voor een biertje en morgen verder!

Wat je zegt is alleen waar als je niet aan een SP2 geïntegreerde XP installatiecd kunt komen van de taal en type (Home of Professional) zoals nu bij jou geïnstalleerd staat op de computer. Heb je zo'n cd wel gevonden/geleend/gestolen/gebrand dan kun je wél zo'n upgrade/reparatie doen met behoud van instellingen, accounts etc.

Je kunt zelf ook SP2 integreren in je huidige XP installatiecd en die branden.
Zoek op de volgende zoektermen op google: slipstreamen xp sp2

Dan vind je bijv. deze pagina

Tijs.

installeren over een oude versie zou ik zo wie zo niet doen.
als je lekker snel en stabiel systeem weer terug wil is herinstaleren na een format een must.

Hoi !

Ik zou je XP-CD even slipstreamen. zoal in de link in de post van @dnties wordt aangegeven.

Ook voor evt. toekomstige reparatiedoeleinden is het veel makkelijker.

Greetz,

Harry.

Het blijkt dat ik niet voor joker lid ben van deze club.Veel zinvolle reacties en ook nog vaak Jip en Janneke taal.Ik begrijp van jullie dat ik met een zelf gebrande CD van de originele installatie CD met daarop het "gestreamde"SP2 alle problemen van verloren gaan van software en gegevens omzeil.Maar blijft dan ook alle rotzooi, die waarschijnlijk de oorzaak is van deze herinstallatie,ook op de schijf achter?Of om dit te voorkomen zoals schulenberg zegt ,formatteren,hoe dat dan ook in zijn werk gaat.Ook blijft voor mij nog een vraag.Dekt SP2 ook SP1 af ?
Ik ga eerst de "gestreamde" CD met SP2 branden.Daarna naar een verjaardag waar momenteel m,n kop helemaal niet naar staat.

Hoi !

Als je SP2 integreert in je XP-CD is SP1 daarbij inbegrepen.
Naar wens kun je evt. alle andere update's tot op heden ook nog toevoegen, maar noodzakelijk is dit niet !

Als je een repair-install doet (dus je HDD niet formatteerd) neem je evt. aanwezige virussen etc. gewoon mee.

Maar de evt. fouten in je Windows-installatie, ook registerfouten, ben je kwijt.

Je verliest ook geen gegevens en/of aanwezige programma's.

Wil je helemaal opnieuw beginnen, dan moet je zorgen voor back-ups van al je bestanden, en tevens moet je dan alle programma's (Virusscanner, brandsoftware, fotosoftware etc). opnieuw installeren.

Schone Windows installatie: http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

Repair-install: http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t32782.html

Succes,

Harry.

Harry bedankt.Ik zie dat dit voor mij toch wel enigzins gecompliceerde gebeuren,duidelijk verteld kan worden.Ik zit momenteel met een klein praktisch probleem dat mijn brandware niet weet om te gaan met meerdere bestanden branden.Maar daar kom ik wel uit.

Inmiddels een weekend verder.Alles verwijderd en d.m.v. een auto gestreamed XP cd weer terug gezet.Dus XP weer op een schone schijf.Een paar keer moeten herhalen maar het draait weer en veel sneller als eerst.Blijven een paar problemen.
a/Geen geluid.Ook met andere speakers of headset en ook de windows pingeltjes zijn niet te horen.
b/Door een o/i probleem kan ik niet in mijn cd/dvd driver komen.
Ik heb een back up van ,naar mijn idee ,drivers gemaakt.Maar weet niet meer waar ik ze vandaan heb!.De namen die ik tegen kom:ACPI aan uit knop/Algemeen volume/Microcode Update apparaat/WAN minipoort.Hoe zet ik dat terug?Waarschijnlijk zit hier besturing van mijn hardware in.

Hoi !

In principe heb je nog een aantal drivers nodig !

In apparaatbeheer (rechtsklikken deze computer - beheren - apparaatbeheer zullen wel een aantal gele uitroeptekens staan.

Daar moeten in elk geval de drivers nog van geinstalleerd worden.

Van de map die jij op geeft kan ik geen chocola maken.

Download Everest even: http://www.majorgeeks.com/download4181.html , installeer het programma en zoek de naam van je moederbord, geluidskaart etc.

Download de benodigde drivers rechtstreeks van de site van de fabrikant.

Kom je er niet uit, vermeldt ze dan hier even, word je wel verder geholpen.

Greetz,

Harry.

Dag Harry.of een andere vriendelijke hulp.Nee geen gele uitroeptekens gevonden.Dus ik mag veronderstellen dat alle drivers aanwezig zijn.
Mijn moederbord is gemaakt door Epox die inmiddels op de fles is.Het nr.EP.8K5A(i).
De geluidskaart zit niet als een geheel aan het moederbord.Ik kan deze,na de statische electriciteit af te hebben laten vloeien, eenvoudig eruit halen .Ik heb dat eerder gedaan en zonder resultaat,een andere nieuwe kaart er een dag in gehad.
Ik heb gemerkt dat ik geen bestanden kan plakken in dit bericht anders had ik een overzicht van de drivers(?) erin kunnen doen.Ik denk dat het echt wel chocolade is!.
Waar kan je op de harde schijf de drivers eigenlijk vinden? En als ik ze gevonden heb kan ik dan zonder meer ontbrekende drivers er aan toe voegen?
groeten Carel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan