Xp herkent bij installatie HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davaro

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Ik heb pas een laptop gekocht met Vista erop.
Nou werken niet al m'n programma's lekker hierop dus wou ik een dual boot maken met windows XP ernaast. Lege partitie gemaakt.. XP opgestart vanaf de cd, dan krijg je dat blauwe begin scherm begint die wel te initialiseren enz. dan vraagt die druk enter om te installeren, heb ik gedaan.. Alleen dan zegt die dat er geen harde schijf in zit om op te installeren. HEEELP :eek: wat kan ik hieraan doen??

Inmiddels ben ik zover dat bij de installatie van XP hij wel m'n externe HD herkent, daar installeert die ook op, alleen vervolgens moet je natuurlijk opnieuw opstarten en kom je weer in vista terecht zo dat de installatie van XP niet verder gaat?! Hoe kan ik zorgen dat die bj het opstarten niet gelijk naar vista gaat maar op me externe hd XP opent?

Of zou het een stuk verstandiger zijn om me partitie met vista te formatteren en te beginnen met XP, ik lees overal dat dat stukken beter werkt, probleem is alleen dat Vista voor geinstalleerd staat, dus kan je dan wel vista volledig terugkrijgen met je recovery dvd?

Inmiddels ben ik zover dat bij de installatie van XP hij wel m'n externe HD herkent, daar installeert die ook op, alleen vervolgens moet je natuurlijk opnieuw opstarten en kom je weer in vista terecht zo dat de installatie van XP niet verder gaat?! Hoe kan ik zorgen dat die bj het opstarten niet gelijk naar vista gaat maar op me externe hd XP opent?

Als de pc opstart op F8 drukken je krijgt dan een boot menu te zien, waar je kunt kiezen uit je vaste harde schijf en je usb schijf. klik je op de usb schijf dan gaat de setup gewoon door.

grts rene

Als de pc opstart op F8 drukken je krijgt dan een boot menu te zien, waar je kunt kiezen uit je vaste harde schijf en je usb schijf. klik je op de usb schijf dan gaat de setup gewoon door.

grts rene

ja dat werkt dus niet, hij blijft dan gewoon op zwart scherm hangen..

hoi,

als je de pc start wat krijg je dan te zien.
1. Een logo of
2. Je ziet een hoop getallen en je geheugen enz. Hier zie je ook hoe je in de bios moet komen en op welke F toets je moet drukken om het bootmenu tevoorschijn te toveren.

grts

Hebben jullie nu al naar bovenstaande gekeken, want dat is de enige echte oplossing!
Wat jullie nu doen heeft echt geen enkele zin.....

jaa ik heb het gezien en ga er van de week mee aan de slag als ik wat meer tijd heb.
Bedankt in ieder geval! (alvast)

weet iemand misschien de toets om in de BIOS te komen bij HP :o
Heb zo'n beetje alles geporbeert maar kom er niet in

Hoi !

HP is vaak F2 voor het bios.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan