XP herkent hem wel en daarna weer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Mijn HP Scanjet 2200 C, die altijd goed gewerkt heeft, doet het niet meer. Ik heb het stuurprogramma verwijderd en daarna de scanner ingeplugd. De scanner wordt door XP meteen herkend, maar als ik dan de software ga installeren, wordt dat onderbroken met de mededeling, dat de hardware niet kan worden geïnstalleerd. Als ik dan de USB-kabel uit de PC trek hoor ik het bekende geluidje van een apparaat, dat ontkoppeld wordt. Wat kan hier aan de hand zijn?

probeer eens in veilige modus.het kan zijn dat een of ander progr.de installatie verstoord.

De suggestie was absoluut niet verkeerd, maar is helaas zonder resultaat gebleven.

probeer eens de meegeleverde driver (of van site hp)te installeren en daarna de scanner terug aansluiten.

Inderdaad ook de nieuwste software van de HP-site gedownload, ook geen resultaat.

Staat er bij apparaatbeheer ergens een uitroepteken bij één of ander apparaat ?

Jazeker, bij de scanner, die met naam wordt genoemd. XP herkent de scanner dus wel, maar de software wil er niet aan.

en als je in apparaatbeheer de scanner verwijdert en daarna opnieuw opstart?

Dan herkent die de scanner maar blijft hangen in het installatieprogramma, omdat de hardware niet wordt herkend.

Ik heb inmiddels van HP een instructie gekregen hoe ik stapsgewijs alle software, die bij de scanner hoort moet verwijderen, heb dat ook gedaan, maar zonder resultaat. Ik heb alle USB-poorten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. Ik heb de scanner op een andere USB-poort gezet, geen resultaat. Dan heb ik nog een andere USB-kabel gebruikt, ook geen resultaat. En dan? Ik plug 'm in vij mijn buurman, die precies dezelfde scanner heeft en gelijk scannen dus. Maar zijn scanner doet het vervolgens niet op mijn systeem. Wie snapt het nog? :confused:

hetzelfde probleem

Hallo,
Ik heb een scanjet 3300c en daar heb ik dus helemaal hetzelfde probleem mee. met de instructies van de HP helpdesk kom ik n iet veel verder. Ik heb wel eens de usb van de hub direct opo de computer aangesloten of andersom en nu krijg ik hem aan de praat met de Microsoft wizard voor scanners en camera´s, maar het lastige is dat daar geen letterherkenning als optie opzit, dus je kuint alleen plaatjes maken. Wie weet het antwoord????
met groeten, Bob Horjus

opgelost

****a;
In navolging op wat ik hierboven las heb ik de scanner op een andere computer aangesloten in het netwerk en het programma geupdate met sj650en.exe wat ik eens van een HPsite haalde en tot mijn vruegde doet hij het weer.
met groet,
Bob H

En ik ben inmiddels zover, dat de scanner het doet, maar ik moet vooral niet aan de knoppen op de scanner zelf zitten, want dan wordt de scanner niet meer herkend en moet ik weer opnieuw installeren. Kijk ik in config/systeem/hardware, dan staat de scanner in hetb rijtje. Kijk ik in config/scanners en camera's, dan staat die er niet bij en op die plaats moet je de knoppen configureren. Ik kan de scanner nu dus gebruiken, maar moet dat volledig softwarematig doen.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan