XP herkent mijn Wlan kaart niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter arido
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arido

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Beste mensen

Mijn laptop kan mijn draadloze netwerkkaart niet herkennen, ik had eerst Vista, daarmee had ik geen probleem, nu heb ik XP Home SP2 geïnstalleerd, alles werkt goed behalve die ene kaart, hij vraagt steeds naar driver.

Ik heb van alles geprobeerd, veel drivers geïnstalleerd, veel software geprobeerd om de kaart te herkennen, ik vermoed dat de kaart een Intel is omdat de driver die meegeleverd is een Intel is, maar dat werkt niet, wat moet ik nog doen?

Mijn laptop is een: Medion MD 96705 (SIM 2110)

De laptop kwam met Vista, volgens mij geef zij geen support aan XP daarom heb ik ze ook niet gevraagd, en toch zat er alle XP drivers bij op een CD.

Iemand een oplossing? 

Groetjes
Ari

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de reactie. Als ik die link van jou klik krijg ik een driver voor lan sim 2110, ik heb geen probleem met mijn lan maar met mijn Wlan, dus de draadloze, sim 2110 is de naam van de moederboard, dus dat zegt nog steeds niks over mijn laptop want de wlan is volgens mij een pci kaart, dus het kan van een ander bedrijf zijn. Ik weet niet of het zin heeft om een driver voor mijn gewone netwerkkaart te instaleren, of denk je anders erover, ik hoor het graag :-)

alvast bedankt

Groetjes

Natuurlijk ben je niet zo gek ;-) en bedankt ook. Het probleem is dat ik de merk/naam van de netwerkkaart niet weet omdat de drivers de kaart niet kunnen herkennen dus dan krijg je ook geen naam te zien, je ziet alleen een grote gele vraagteken. Ik heb de drivers van Medion allemaal geprobeerd en niet gelukt, natuurlijk was mijn eerste optie de site van Medion zelf, voor de hand liggend, en daarna heb ik van alles geprobeerd, dus dat is ook geen oplossing in dit geval.

Nog mals dank
Groetjes
Ari

Dan raad ik je aan om eens met het programma PCWizard te gaan kijken welke kaart erin zit. Toch wel raar want dat zou betekenen dat er een andere kaart in is gezet.

En eh.... heb je wel ook de chipset drivers voor XP gevonden en als eerste geinstaleerd?
Anders werkt het ook niet!

Ben ervan uit gegaan dat TS dat wel gedaan zou hebben maar je hebt gelijk natuurlijk.Deze moeten eerst.

Bedankt voor de reactie. Bedoelen jullie dat de driver van de chipset voor de wlan geïnstalleerd moet worden? Om eerlijk te zijn kan ik me echt niet meer herinneren welke ik als eerste gedaan heb, daar heb ik ook niet aan gedacht. Stel dat ik de chipset later geïnstalleerd heb, betekend dat dat ik de trein gemist heb ;-) ? en wat is de oplossing om dit als nog te herstellen? Hopelijk is het niet pc formatteren :shocked:

Groetjes

Geen reactie meer? Het idee is erg interessant, ik zou graag wat meer willen horen :-)

Groetjes en bedankt

Eerst de chipset drivers en dan de rest inderdaad.

Enne, ook Helpmij forum leden hebben overdag soms wat te doen hè :)

Natuurlijk hebben zij wat te doen, ik ook trouwens :D Ik was alleen te geïnteresseerd geraakt in het idee, daarom haastte ik me.

Bij dezen wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de hulp en de tips. Het probleem is opgelost, eindelijk ben ik achtergekomen hoe de kaart heet, het is een Ralink RT2700E, terwijl medion een driver van Intel plaatst op de site, wie verwacht dat?

Hopelijk kan ik ook ooit helpen.

Groetjes en succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan