XP herkent printer Canon PIXMA MP520 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladybike

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
kan iemand me helpen met dit probleem: heb eerst oude HP software verwijderd, computer met Windows XP opnieuw opgestart, eerst antivirus en firewall uitgezet, software via CD-ROM van Canon geïnstalleerd, op het juiste moment in het proces de printerkabel in poort die goed werkt, kabel met printer verbonden, printer aangezet en de computer kan de printer niet vinden....
heb dit proces al vele malen herhaald, opnieuw geen printer gedetecteerd....
de printer kopieert overigens prima, dat heb ik al uitgeprobeerd
wat nu??

staat deze wel als standard printer vermeld ??
kijk eens in controle paneel of dat zo is.

hoi
in configuratiescherm bij printers en faxen staat niets
maar ik denk dat dat komt, omdat de installatie steeds voortijdig wordt afgebroken omdat XP de printer niet kan vinden?? ik kom niet verder dan stap 3 waar wordt gevraagd om de kabel aan te sluiten op de poort, de printer en dan deze aan te zetten....

heb SP2 + updates al en SP1 is niet meer te downloaden, maar bedankt voor de tip
de USB poort kan niet worden geconfigureerd, dan krijg ik een foutmelding, de scanner werkt ook niet, is ook niet geïnstalleerd, morgen probeer ik t maar weer eens opnieuw :rolleyes:.
hij maakt wel mooie kopieen, dat werkt wel :confused:

Als je SP2 geinstalleerd hebt, hoef je SP1 niet meer te installeren. Alles van SP1 zit in SP2. Heb je ook je moederbord drivers geinstalleerd?

ja, ik heb eerst de drivers geprobeerd via de installatie CD-Rom te installeren, maar daar kom ik steeds niet verder dan stap 3: kan de printer niet vinden.
vervolgens heb ik van de canon site de drivers geïnstalleerd naar het moederbord.

ja, ik heb eerst de drivers geprobeerd via de installatie CD-Rom te installeren,
Je begrijpt me verkeerd, Ik heb het niet over de drivers van de printer. Je moederbord heeft ook drivers nodig. Onder andere voor de chipset, maar ook voor de USB.

het lukt helaas niet, heb inmiddels vierkante ogen, ik heb USB 2.0, drivers voor t moederbord geïnstalleerd,

heb van Windowsdownload updates en van de Canonsite de drijvers geïnstalleerd
alle Canon software eraf, opnieuw geïnstalleerd met stekker uit PC en uit printer
opnieuw opstarten

als ik probeer iets te printen, krijg ik steeds: printer reageert niet............

als ik de standaardprinter check in het schermpje van myprinter staat de printer niet
bij printers met USB aansluiting, maar bij 'andere' printers????

bij check apparaatbeheer zie ik canon pixma 520 met een geel vraagteken
als ik daarop met de rechter muisklik zie ik stuurprogramma niet geïnstalleerd????
als ik vervolgens op stuurprogramma bijwerken klik en desgevraagd de CD-ROM van Canon opstart, zegt de PC dat de benodigde software niet op de CD-ROM staat ??????

ik geef het op :shocked:

ik zit met hetzelfde probleem: Canon Pixma MP220

Hier hetzelfde probleem, dus als iemand een oplossing heeft?!:thumb:

-bij check apparaatbeheer zie ik canon pixma 520 met een geel vraagteken
als ik daarop met de rechter muisklik zie ik stuurprogramma niet geïnstalleerd????-

klik es op bijwerken en verwijs naar de map met de NIEUWE driver die je van de Canonsite hebt gedownd, niet laten zoeken op de CDrom van canon ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan