XP herkent software niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bozzio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Goedeavond,

ik heb zojuist windows xp opnieuw geinstalleerd op mijn computer. Het is een upgrade met service pack 2, oftwel er moest al een windows versie op de computer staan. Nu heeft "hij" niet mijn harde schijf geformateerd, maar alleen XP opnieuw geinstalleerd. Alles doet het, maar in het start menu "programma's" staat bijna niets meer. De software die er al op stond is weg uit de lijst, maar staat nog wel op de computer. De office programma's doen het niet, maar andere programma's weer wel. In de lijst "software" van het configuratiescherm komt niets te staan, die is helemaal leeg. XP herkent dus kennelijk de oude software niet meer.

Ik snap er niets van. Hoe krijg ik windows xp zo ver, dat hij de "oude" software weer terugplaats in de lijst "programma's" en dat Word en excel het weer doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Dat gaat niet meer werken, zelfs een "oud" herstelpunt uitpluizen naar de config bestanden en terugzetten werkt vaak ook niet door de sam, maar je kunt dat nog proberen, maar ik denk dat je de software opnieuw moet installeren.

Je hebt hem over de "oude" windows gezet, i.p.v. een herstelinstallatie.

Hier een workaround om de config bestanden uit een oude system restore over te zetten.

de software opnieuw installeren op de plek waar het al staat.

Als je de boel hebt geformateerd ben je alles kwijt in het systeem dus gewoon even opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan