XP herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Een kennis van mij heeft te veel bestanden verwijderd en nu start XP home niet meer op. We komen niet verder als het keuze scherm voor opstart mogelijk-heden. Als wij naar veilige modus willen start de comp. weer opnieuw op. Ik heb geprobeerd XP installatie te herstellen via de CDrom. Dan moet je een R intoetsen om Xp te laten herstellen, een 1 intoetsen en dan wordt er gevraagd naar het wachtwoord van de administrator. Die hebben we nooit ingegeven maar na enter zien we C:windows staan en dan gebeurd er niets. We willen eigelijk XP herstellen zonder gegevens te verliezen. Hoe kunnen we dat gaan doen? Of hebben we een virus.

wie kan ons helpen

Erik
 
Ik dacht ( wete het niet zeker) dat als je het nooit hebt ingesteld dat het standaard password administrator was.
 
Ik zal het gaan proberen, maar ik kom pas in het weekend weer bij die computer. Ik wil wel eerder aan de slag, maar zij vind het niet zo belangrijk en ze kan niet eerder dan in het weekend.

Erik
 
Volgens mij is het volgende het geval:

Als er gevraagd wordt naar een Administrator password, dan zit je niet op de goede plaats. Het is misschien wat verwarrend, maar tijdens het opstarten van setup krijg je 2x een mogelijkheid om repair te kiezen. De eerste leidt naar het Recovery Console en vraagt naar je password. De tweede mogelijkheid zou een mogelijkheid tot een echte repair-optie moeten geven. Hoewel die laatste optie niet in alle versies aanwezig is.

Een redelijk alternatief is: installeer WinXP opnieuw, maar zonder de partitie te formatteren. Gewoon de C-partitie accepteren om te installeren. Dan krijg je dus feitelijk een dualboot van 2 WinXP installaties, maar in de 2e installatie zou je dus al je data moeten kunnen bereiken en eventueel saven. Zo nodig kun je daarna een schone installatie uitvoeren.

Een andere mogelijkheid is om met Partition Magic een extra partitie te maken en daar je data op de plaatsen. Daarna WinXP schoon installeren.

gekopieerd van http://www.tipwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=193&view=next
 
Wat je al niet allemaal kunt vinden door gewoon te zoeken! Maar je hebt wel volkomen gelijk, die situatie is ook hier helemaal van toepassing. Vanuit het recovery Console kun je geen repair uitvoeren.
 
Ik heb XP er gewoon overheen gezet. Ik heb nu al mijn programma´s wel op de computer staan. Ze staan niet meer in het register, dus ik moet even zien welke programma´s ik opnieuw moet installeren.
Maar mijn gegevens zijn gespaard.
XP geeft nu aan dat ik opnieuw moet registreren andrs is hij na 30 dagen verlopen. Klopt dit? ik kan toch niet 2x
het zelfde nummer registreren?
 
Jawel, dat klopt echt wel. Uit wat je vertelt maak ik op dat je een 2e installatie hebt gedaan, zodat je nu 2x Windows op je PC hebt staan. Eenmaal de oude (met al je programma's geïnstalleerd) en eenmaal een schone installatie. En die moet weer worden geactiveerd. Zolang dat op dezelfde PC is geeft dat geen enkel probleem. Feitelijk zou je de activatiestring die je de eerste keer hebt gekregen opnieuw kunnen gebruiken, mits je die nog weet natuurlijk. Maar gewoon telefonisch activeren kan ook prima.

Mocht je toch een update vanuit Windows zelf hebben uitgevoerd, dan kun je dezelfde situatie krijgen, maar dan zouden je programma's nog beschikbaar moeten zijn. Dus daar ga ik niet vanuit.

Als je de bijdrage van dutchdavid had gelezen, dan had je dit ook kunnen verwachten. Dat was het "redelijk alternatief".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan