xp herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een oude computer met XP erop.
Als ik mijn computer opstart dan gaat hij heel vaak eerst naar de BIOS.
Als ik die verlaat en XP wordt opgestart dan start hij niet door maar blijft hangen op het bureau blad.
Ook als de computer normaal opstart blijft hij hangen op het bureaublad (hij is dan nog niet volledig opgestart)
Eerst starte hij wel goed op maar viel op een gegeven moment spontaan uit en starte dan vanzelf opnieuw op maar dan kreeg ik een scherm met de keuze om in veilige modes of normaal op te starten (dit lukte vervolgens overigens niet zodat ik hem gewoon uit moest zetten)
Nu probeer ik windows xp te repareren maar als ik op herstellen druk dan vraagt hij om het administrator password maar dat heb ik nog nooit ingesteld en zonder invoering password gaat hij niet verder.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Wat heb je gedaan toen dit probleem zich voor het eerst voordeed? Software- of updateinstallatie? Of misschien toegevoegde/gewijzigde hardware?

Dat is snel!

Ik heb een nieuwe computer gekocht en ik heb uit de oude computer de tweede harde schijf uitgebouwd en deze in de nieuwe computer gebouwd.

Sinds de tweede schijf uitgebouwd is doet het probleem zich voor.

Groeten.

Dan zou ik 'm d'r even uithalen en kijken of dat het verhelpt. ;) Het zou kunnen dat er iets niet helemaal lekker zit met de jumpertjes aan de achterkant of je IDE kabel werkt niet helemaal lekker met 2 schijven. Of misschien staat er iets in je bios niet goed. Of is de 2e schijf niet helemaal goed meer waardoor 'ie stoort op je andere. Of misschien staat er nog software op die mee probeert te starten.

Laatst bewerkt:
Nu hebben we een misverstand:

In de oude computer zaten 2 schijven.
Ik heb de 2de schijf (de slave) eruit gehaald en sindsdien doet de computer het niet meer.

Oh.. eruit ;) sorry. Dan moet je even kijken of de hardeschijf die je nu hebt wel op Master is ingesteld. (Zit een jumpertje aan de achterkant).

Ja die staat ingesteld als Master, zo stond hij al toen er 2 schijven in zaten.
Op deze schijf staat xp.
Het probleem is gewoon ontstaan doordat ik de Slave eruit gehaald heb.

Zover ik weet niet.
Het vreemde is dat de computer nadat ik de slave uitgebouwd heb wel eens een aantal malen goed heeft gedaan maar dan ineens spontaan uitviel.
Gisterenavond heeft ie het nog goed gedaan maar toen ik hem deze morgen aanzette was het weer mis.

Haal de kast even los en druk alles aan wat je aan kan drukken,goede kans dat je bij het demonteren van de 2e HDD iets losgestoten hebt.

Nu probeer ik windows xp te repareren maar als ik op herstellen druk dan vraagt hij om het administrator password maar dat heb ik nog nooit ingesteld en zonder invoering password gaat hij niet verder.

Probeer tóch in veilige modus te komen. Dit kan tot 5 minuten duren dus geen zorgen als er even niets lijkt te gebeuren.
Aldaar kan je het wachtwoord veranderen.

Overigens: als je nooit een wachtwoord hebt ingesteld, hoef je dat dus ook niet in te voeren. Gewoon op ENTER drukken volstaat.

Die laatste zin klopt niet want als ik voor herstel kies MOET ik een ww invullen, als ik op ENTER druk start de computer opnieuw op.

Overigens heb ik XP momenteel weer op gang gekregen voor zolang het duurd.

Die laatste zin klopt wél. Als er geen wachtwoord is, is enter voldoende. Als het wachtwoord fout is zou je hier een melding van moeten krijgen.
Dat het bij jou niet werkt heeft waarschijnlijk een andere oorzaak.

Overigens heb ik XP momenteel weer op gang gekregen voor zolang het duurd.
Is het mogelijk voor je om data te backuppen en volledig opnieuw te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan