XP herstelt zicht niet !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraag over een vervelend probleempje in XP.
Bij het opstarten krijg ik continue dat XP is hersteld van een ernstige fout.

Normaal gesproken met het probleem afsluiten is dit verholpen en wordt het vervolgens in het logboek verwerkt en komt het niet meer terug. Deze is echter hardnekkig.

Misschien dat een van jullie kan vertellen wat hier steeds fout gaat;

BCCode: 100008e BCP1:c0000141 BCP2: 805c9529 BCP3: f320d5c8 BCP4:00000000 OS version 5_1_2600 SP: 0_0 Product 256_1

Het wordt allemaal opgeslagen in een Minidump bestandje, zag dat er heel wat staan in deze map.
Kan ik deze anders niet verwijderen ? Is het probleem dan misschien opgelost ? Want ze staan in een soort van Temp map....

Alvast bedankt voor het meedenken,

Remy

Nee das maar een log bestand waarinde gegevens van de error staan.

Sinds wanneer heb je hier last van?
Laatst nog bepaalde software of hardware geinstalleerd?

Het betreft hier de PC van mijn zwager, hij heeft geloof ik alleen zijn Epson printer en een of andere scanner geinstalleerd, maar als ik met systeem herstel terug ga naar bijv. 2 weken terug toen hij het nog goed deed. Krijg ik ook de melding.....:confused:

Mischien een trust scanner het type 240 of 260 ??
Zelfde probleem bij mijn buurman na het installeren van die scanner !

De scanner is van een onbekend merk. Er staat alleen een soort nummer als aanduiding van de scanner.
Lekker makkelijk zo.... :8-0:. Maar ik had ook al een donkerbruin vermoeden dat het misschien de scanner zou kunnen zijn.

Maar het verwijderen van die mini dump bestanden kan dit kwaad ?? Of lost dit het probleem misschien ook op ?

Remy

Het verwijderen van die bestanden kan geen kwaad, want het zijn gewoon logbestanden die je eventueel naar Microsoft kan sturen. Staat in het logboek van XP nog andere info?

Groetjes,
Bennie

Bennie,

ik zag dat de cd-rom die bij de scanner hoort (ook naamloos...:mad:) ook een bestand bevat met een soort stuurprogramma met benaming BCP of zoiets.

Aangezien de foutmelding ook BCP bevat denk ik dat het daar fout is gegaan.... Misschien als ik de hele zooi van die scanner eraf gooi dat het verholpen is, laten we het hopen....:confused:

En anders zal er niks anders op zitten als Format C:

Remy

Sorry, ik bedoelde met het logboek van Windows eigenlijk wat anders: configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Misschien zie je daar nog andere info.

Groetjes,
Bennie

Ga vanavond weer ff langs bij mijn zwager, zal eens ff kijken of er iets van bij staat....
Bedankt voor de tip Bennie, was idd vergeten dat je daar de logfouten beter kunt bekijken. :thumb:

Remy

Hallo,

Uit het logboek niet veel meer informatie kunnen halen. Maar wonder boven wonder is het euvel verholpen en wel op de volgende manier : Ik heb met partition magic nog enkele partities aangemaakt, daar er alleen nog maar een c: partitie op stond. en vervolgens na het veranderen van de drive-letters en het rebooten was het probleem ineens weg !! :8-0: :)

Of dit nu door Partition Magic is gebeurd weet ik niet, maar het systeem loopt weer perfect. Dus mogelijk dat het register toch een bepaalde opschoning heeft gehad met behulp van Partition Magic !?
Maar ik ben in ieder geval weer geholpen, iedereen bedankt voor het meedenken.... :thumb: :thumb:

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan