xp home activerings probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hallo, ik heb indertijd xp home aangekocht en alle pc's van de kinderen van 98 naar xp overgezet, tot hier geen probleem, zelfs na een paar maal te moeten formatteren omdat ze beestjes hadden is alles goed gegaan, maar nu ik het weer nodig heb krijg ik de melding dat ik niet meer kan activeren omdat de limiet overschreden is en ik een andere xp cd,rom moet kopen.
Is dit normaal of kan ik dit anders oplossen.

Bedankt alvast. :confused:

Dat is inderdaad normaal. Je kan niet blijven activeren en één CD Rom op talloze systemen zetten.Eigenlijk mag het maar op één systeem draaien.
Het enige legale wat je kan doen is Microsoft bellen maar als je verteld dat je het op meerdere systemen laat draaien betwijfel ik of ze je wel van dienst willen zijn.
Er zijn ook andere opties maar die mogen we hier niet bespreken!!

Dat is dan zeer spijtig en ben ik verplicht om xp te verwijderen en er opnieuw 98se op te zetten, moesten er nog anderen een oplossing weten graag een mailtje a.u.b

Kan er mij nu wel iemand vertellen hoe ik xp verwijder om er opnieuw 98se op te zetten, want dat is naar verluid ook nog niet zo simpel.

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Mag ik je een tip geven?
Haal als een speer je e mail adres weg. Als je graag van spam en virussen houd moet je het gewoon laten staan maar hou je daar niet van dan moet je nooit je adres op een openbare site zetten!!

als xp niet meer activeren kan dan kan je bellen staat ook in het menu activerren en dan bel je gewoon en dan doe je telefoonies activerren gaat goed en ook op meerderre pc

ja wel krijg je gewoon een anderre code
niets aan de hand

je denk dus ik koop een cd van xp en mag hem maar 6 keer activeren in een bepalde tijd en dan een nieuwe kopen
niet dus gewoon bellen even zegen dat je xp wil activeren en dan vraagt hij of zij naar de code en die geef je dan en dan wordt je door verbonden met een computer en die geef je een reeks getallen en die geef je in en xp is weer geactiveert
mooier is er niet
die mensen zitten er niet voor niets

Ik dacht anders dat die mensen daar zaten als alternatief voor de internetactivatie.

James:)

XP heeft een licentie voor één systeem! Zoals je leest wil vraagsteller XP op meerdere systemen hebben. Lijkt mij dus sterk dat Microsoft hierin meegaat en hun eigen regels ontkkrachten. Want zoals jij het segt zou je dus één XP CD Rom kunnen kopen en deze ongelimiteerd blijven instaleren op talloze systemen???
Hij kan het proberen en dan horen we het vanzelf....;)

Ik ga het zeker eens uitproberen, maar moet nu helaas vertrekken naar zwitserland, maar zodra ik wat weet laat ik het weten.

Gr

mag meschien niet op merderre pc maar ik zit ook op meer dan een pc hier thuis en ook met een xp cddaar schaam ik me ook diep voor :o :o :o :o :o :o :o :o
heb wel twee cd van xp maar ik gebruik er maar een

Kan dus wel wel .. heb zelf via me neef een xp Home cd gekeregen .. bij het instaleren .. kreeg ik ook de melding van de limiet is overschreden .. ik bellen . vertel zo het verhaal . kreeg rustig een nieuwe code .. hoppaa...:thumb:

heb xp ook op twee pc staan hier thuis.
tweede pc geactiveert per telefoon en dat ging goed.

je mag inderdaad niet te veel keer achterelkaar activeren want dan gaat het niet lukken.
dan zal je microsoft moeten bellen en uitleg geven.
dan komt het wel goed.

maar jij heb op diverse pc de zelfde xp op staan dus ik denk ook dat ze daar moeilijk over doen.

wat je in de toekomst moet doen is niet meer formateren maar voorwindows opnieuw instaleren kiezen.
je moet dan als het systeem geactiveert is het wpa.dbl mestandje op diskette koppieren.
als je later windows opnieuw instaleert dan plak je dit bestand weer in de windows/system map en dan hoef je niet meer te activeren.

maar als je de pc geformateert heb lukt deze truuk helaas niet meer.

Wel in veilige modus doen, dat terugzetten naar system32.
Anders werkt het niet.

Geplaatst door James007
Wel in veilige modus doen, dat terugzetten naar system32.
Anders werkt het niet.

inderdaad.
mocht je van deze truuk nog nooit gehoord hebben dan moet je maar eens verder kijken want er is best wel veel over gesproken op dit forum.

en met google berijk je ook heel veel:D
alles staat stap voor stap uitgelegt.
deze truuk is echt een aanrader als je windows xp vaak moet activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan