XP-Home dubbel geïnstalleerd!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickymickey

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
hoi hoi

weten jullie misschien hoe ik xp kan uitschakelen?
het zit nl. zo:
xp is geïnstalleerd op een pc maar ze hebben er nogmaals xp op gezet dus bij het opstarten van de pc krijgen ze een zwart scherm met de keuze xp-home en xp-setup
die set-up moet er eigenlijk uit
kan dit zonder dat je alles moet verwijderen?
o ja ik heb ook al bij msconfig gekeken en daar geeft hij het volgende aan:

C:\$Win_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Windows Setup"

ik denk dat dit de set-up is maar weet het niet zeker maar kan ik deze anders misschien uitschakelen en zo ja hoe want in msconfig kan ik er eigenlijk niets mee alleen naar boven of onderen plaatsen
hij staat nu onderaan

PS. bij het opstarten in het zwarte scherm geeft hij de xp-setup (deze staat onderaan en is wit) aan en niet de goede xp-home (deze staat bovenaan en wordt wit dmv het pijljte) voor op te starten, dus men moet het via het pijltje de xp-home kiezen doet men dit niet snel genoeg start de pc dus die xp-setup op en die is (denk ik) niet compleet geïnstalleerd

kan iemand mij helpen om die xp-setup te verwijderen of uit te schakelen zodat men er geen last meer van heeft tijdens het opstarten?

ps. nog ietsjes meer uitleg voor jullie met tevens een logje van Boot.INI

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Home Edition"/fastdetect/NoExecute=OptIn
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Windows Setup"

De ene laatste regel van multi(0)disk enz. die kan ik als standaard instellen of alle opstartpaden controleren en omlaag doen
bij deze regel kan ik wel de opstartopties instellen maar alles is daar uitgevinkt
kan daar ook nog naar geavanceerde opties....

bij de laatste regel van
C:\$WIN_NT$.~BT enz kan ik alleen maar als standaard instellen of omhoog doen en evt. alle opstartpaden controleren maar de opstartopties zijn bij deze regel allemaal licht grijs dus ik kan daar niets veranderen

hopelijk geeft dit meer duidelijkheid voor jullie

o ja
als men tijdens het opstarten dus niet snel genoeg is om het pijltje te verzetten dan start hij de Windows Setup op maar dan krijg je de regel
<Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
is beschadigd of niet gevonden te zien

hopelijk kan mij iemand helpen
alvast heel erg bedankt

groetjes Nickymickey

ik heb het dus geprobeerd maar helaas werkt het niet
heb gecontroleerd maar hij geeft aan dat alles goed is
en die ene regel heb ik ook maar 1x
heb wel een extra regel waar die setup in staat maar die krijg ik dus niet verwijderd kan hem alleen maar omhoog of omlaag zetten
wie weet nog raad

heb net wel die ene regel van
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition"/fastdetect/NoExecute=OptIn
als standaard gezet en nu krijg ik nog wel eerst het zwarte scherm met de keuze windows Xp-Home en XP-home Setup maar nu loopt hij wel door op de goede xp dus niet meer de setup
helaas krijg ik die setup niet verwijderd in de Boot.ini

maar als iemand nog raad weet hoor ik dit graag
alvast bedankt voor alles

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan