XP Home Edition installeren op een Fujitsu Siemens Amilo LI 1818 [draait nu op vista]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikefit

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Berichten
9
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem. Ik ben bezig met het installeren van XP op een Fujitsu Siemens Amilo LI 1818. Alleen zodra ik via de cd de pc laat opstarten komt er na enige tijd een blauw scherm met onderaan: *** STOP: (0x0000007E (0xC0000005, 0xF76130BF, 0xF7A5F208, 0xF7A5EF08)

Of er komt een blauw scherm met: kan geen vaste schijf vinden.( via Bios wel vaste schijf aanwezig)
Ik had ergens anders gelezen dat ik een S-ATA driver van XP moest downloaden zodat de vaste schijf wel herkend zou worden.
Dit heeft niet geholpen.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en mij kan helpen.
Graag geen afkortingen gebruiken, want ben een beetje een 'noobie' op dit gebied.

Bedankt! :)
 
Je zal wel moeten installeren met een geslipstreamde cd (XP-cd met geïntegreerde drivers,waaronder de Sata driver) anders gaat je dat waarschijnlijk/zeker niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,,

dit komt omdat de nieuwere laptops worden geproduceerd worden met alleen een s-ata controller
terwijl het vroeger ata controllers waren.Vista en win7 hebben een sort universele s-atadriver waardoor bij het installeren de controller kan aangestuurd worden.In xp
is die driver niet aanwezig en daarom moet een s-ata driver geslipstreamd worden in de installatie cd van xp.dit kan je doen met nlite.Ongetwijfeld vind je hier veel info over op het forum.

Wat er eventueel ook nog mogelijk is,en dit is de beste oplossing,is dat je in het bios de mode kan veranderen van s-ata naar ata of ide.Als je dit kan wijzigen kan je zonder problemen xp installeren.



Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan