XP Home en XP Prof op C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeing_737

Verenigingslid
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
9.384
Verwaarloosd systeem opgeknapt met Kaspersky, Ad-Aware, Spybot S&D en CCleaner.

Toen XP's uitgetest, Home bleek legaal, Prof illegaal. XP Prof zit in map C:\Windows, Home in C:\Windows.0.

In Documents and Settings een aantal "dubbels" weggewerkt en "dual-boot" omgezet in enkelvoudige boot naar XP Home.

Systeem 120 Gb HD, P 2,2 Ghz, 512 Mb Ram.

Kan ik de map C:\Windows wissen en daarna C:\Windows.0 veranderen in C:\Windows?


(Ik ben in de "inboedel" geen Setup CD Windows XP Home tegengekomen.)
 
Laatst bewerkt:
Mijn gevoel zegt ja omdat je namelijk geen hardware gaat veranderen.
maar zet je dan alle windows0 naar windows
persoonlijk zou ik voor een nieuwe schone installatie gaan.
je kunt de wap.dll weer gebruiken als je opnieuw installeert.
 
En hoe doe je het met Programfiles??Mistig zonder XP Home cd
 
Staat er ook geen verborgen partitie op de HD waar de originele xp instal;atie in aanwezig is ?
Groeten Oossie
 
@puppie: ik dacht ook nog voor de veiligheid om die Prof te zetten in C:\WindowsNonactivated of zoiets. Als het met de Home dan een tijdje goed loopt alsnog geheel er af gooien.

@BANDIT123: ja dat kan lastig worden, maar nu zitten zowel de onder Home als onder Prof geinstalleerde applicaties erin. MS Office 2000 heb ik zelf op CD, dus dat kan ik eventueel repareren, dacht ik. En IE en OE draaien nu ook onder Home.

@oossie: ik heb wel gezocht, maar zover als ik het kan beoordelen is de C-schijf niet gepartitioneerd (waar zou ik eventueel op moeten letten?). Er staat wel een vreemde map op, zoiets als $-MIGR"$ (op m'n geheugen, de PC in kwestie staat ergens anders.) Het is veel te weinig om een Windows setup te kunnen zijn, wel allemaal bestanden in de .dl_ stijl en één submap "system", maar daar zitten maar twee files in, waaronder zo'n .dl_. Ik heb het op een (restant?) setup-bestand van een ander programma gehouden.

PS. Als toelichting, zoon heeft PC mogen lenen, is nu teruggegeven aan moeder en die kwam bij mij voor hulp. En bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Bootdisk er in ,ervan opstarten....Fdisk....laten kijken naar NON.DOS partitie ,zie je ook of er een verborgen op zit.
 
Ik weet niet of ik het goed begrijp. Ik heb een bootable diskette met o.a. fdisk erop. Maar als ik dat op mijn PC uitprobeer krijg ik "onjuiste MS-Dos versie'. Bedoel je een andere boot disk?
 
Afloop: met bootable NTSF4DOS diskette de HD gecontroleerd, geen (verborgen) partities. Voor de zekerheid ook "chkdsk" uit laten voeren.
XP Home gaf bij start de melding: hal.dll ontbreekt. Dat had ik hier ook al eens gezien, Kelly's corner gegaan, alle oplossingen geprobeerd, geen succes.

Mijn Windows XP Pro over de bestaande XP Pro geinstalleerd, MS Office, Kaspersky, Spybot en Ad-Aware en nog wat frutsel er bij gezet.
Geregistreerd en geactiveerd met mijn productkey, naar Microsoft Update gegaan, gevalideerd en dat lukte! Daarna nog even bezig geweest met alle updates.
Iedereen blij. Als het goed blijft gaan haal ik XP Home er alsnog af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan