XP home formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik wil xp home formatteren maar ik weet niet hoe.
Met de (6) opstartdiskettes van xp kan het niet.. iemand een idee hoe ik wel kan formatteren???

Formatteren is het legen van iets.
Als je Windows XP wilt formatteren dan denk ik dat je je harde-schijf wilt formatteren. Je kunt vanaf www.bootdisk.com een bootdisk downloaden. Als je die erin laat zitten tijdens het opstarten kun je in de command line intoetsen:
format #:
waar je op # je schijf letter moet plaatsen. (C bv.)

Je kunt ook sneller formatteren door er
format #: /q van te maken.

Succes! :thumb:

Ik bedoel dat ik inderdaad C wil formatteren.. maar wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar.. nu heb ik het via de cdrom van xp home gedaan, een nieuwe installatie, en dan krijg ik het scherm of ik wil formatteren, maar dan zegt ie dat hij windows op station E gaat zetten..hij zet hem er dus niet overheen op C, hoe kan ik dan in godsnaam C foramattern.
Als ik nu doorga dan krijg ik waarschijnlijk een Dualboot.. want dan staat XP op C en E en dat is niet de bedoeling!

Geplaatst door masterprut
Formatteren is het legen van iets.
Als je Windows XP wilt formatteren dan denk ik dat je je harde-schijf wilt formatteren. Je kunt vanaf www.bootdisk.com een bootdisk downloaden. Als je die erin laat zitten tijdens het opstarten kun je in de command line intoetsen:
format #:
waar je op # je schijf letter moet plaatsen. (C bv.)

Je kunt ook sneller formatteren door er
format #: /q van te maken.

Succes! :thumb:

Dat heb ik ook al gedaan, maar dan zegt ie dat format C een ongeldige bestandsnaam is.

Geplaatst door Lerosa

Dat heb ik ook al gedaan, maar dan zegt ie dat format C een ongeldige bestandsnaam is.
En welke diskette moet er dan in, ik heb er 6

Heb je dan al een bootdisk opgehaald zoals masterprut schrijft.
Zie link bootdisk.com

Ja die heb ik al, het zijn 6 diskettes voor XP home.

Ik ben ondertussen Windows aan het verwijderen, tegen alle regels in volgens mij .. windows gaat er nu af, maar of de C schijf daarmee ook geformatteerd wordt dat weet ik niet.. maar ik zie het zowel of ik hier goed aan gedaan heb.

Je kan ook gewoon een bootdisk (diskette of cd) van Windows98 gebruiken waarmee je de pc opstart. Het commando dat je moet invoeren is format c:.

En als XP op ntfs staat gaat format c niet werken

Staat inderdaad.. op NTFS
dus dat betekend dat je dan nooit kan formatteren???:confused:

Zul je dan via cd moeten doen of anders met fdisk de partitie verwijderen (nondos partitie) en opnieuw aanmaken

Ik heb windows xp verwijderd en vervolgens weer opnieuw geinstalleerd... en ben nu weer aan het updaten.. hopen dat dat ook goed gaat.. hij draait nu namelijk weer goed.

'Wat gek. Normaal gesproken start je van de cd op.
Kiest voor nieuwe installatie en als je dan zegt op c: begint Windows te piepen dat daar al wat op staat. Je kiest toch voor c: en dan krijg je de waarschuwing dat alles verwijderd zal worden. Dan gaat hij schijfcontrole doen en vervolgens formatteren.

Ja dat heb ik dus inderdaad gedaan... en nu doet alles het weer goed.!!!

Ja dat wel ja, maar voor een pc die maandag nieuw uit de winkel is gekomen.. vind ik het geen goed teken!!

Nou niks bijzonders hoor.. alleen de belangrijke programma's geinstalleerd en de windows update uitgevoerd.... en daarna ging het mis.
Raar maar waar:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan