Ik heb Windows XP Home op een lokale PC (dus geen network oid geinstalleerd).
Sinds enkele dagen krijg ik bij het aanloggen (inclusief mbv admin-beheerder acct) de melding´`Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein ..... niet beschikbaar is´. De domeinnaam die vermeld wordt is identiek aan het nummer van mijn PC.
Deze foutboodschap krijg ik sinds ik het programma `Search en Recover´ heb geinstalleerd, waarna ik moest ´restarten´.
Ik heb geprobeerd via F8 in diverse varianten van safe mode op te starten, maar tevergeefs, ik krijg elke keer deze foutboodschap.
Klaarblijkelijk is er ´ergens´ iets veranderd waardoor getracht wordt aan te loggen op een (niet bestaand) domein ..... ipv een lokale PC met dezelfde naam.
Volgens MS (Article ID : 555939) is dit een bekend probleem (corrupted network files ´zoals´ netman.dll and/or netshell.dll or other networking related system files') en moet je mbv de Recovery Console de instructie ´SFC -scannow´ uitvoeren. De Recovery Console kent deze optie helemaal niet, dus heb ik (´ergens´gelezen) ´CHKDSK´ uitgevoerd. Tevergeefs.
Inmiddels heb ik geen idee wat ik anders zou kunnen doen dan Windows helemaal opnieuw te instaleren met alle consequenties van dien.
Alleen, is er geen andere mogelijkheid, zoals bv mbv Recovery Console de corrupted modules-programma´s vervangen door goede versies (Vraag / welke is/zijn dat??) of via de Recovery Console
of andere manier het Windows Register aanpassen (Vraag welke instructie??).
Wie o wie komt met de juiste oplossing?
Alvast bedankt!
Jan Duine
Sinds enkele dagen krijg ik bij het aanloggen (inclusief mbv admin-beheerder acct) de melding´`Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein ..... niet beschikbaar is´. De domeinnaam die vermeld wordt is identiek aan het nummer van mijn PC.
Deze foutboodschap krijg ik sinds ik het programma `Search en Recover´ heb geinstalleerd, waarna ik moest ´restarten´.
Ik heb geprobeerd via F8 in diverse varianten van safe mode op te starten, maar tevergeefs, ik krijg elke keer deze foutboodschap.
Klaarblijkelijk is er ´ergens´ iets veranderd waardoor getracht wordt aan te loggen op een (niet bestaand) domein ..... ipv een lokale PC met dezelfde naam.
Volgens MS (Article ID : 555939) is dit een bekend probleem (corrupted network files ´zoals´ netman.dll and/or netshell.dll or other networking related system files') en moet je mbv de Recovery Console de instructie ´SFC -scannow´ uitvoeren. De Recovery Console kent deze optie helemaal niet, dus heb ik (´ergens´gelezen) ´CHKDSK´ uitgevoerd. Tevergeefs.
Inmiddels heb ik geen idee wat ik anders zou kunnen doen dan Windows helemaal opnieuw te instaleren met alle consequenties van dien.
Alleen, is er geen andere mogelijkheid, zoals bv mbv Recovery Console de corrupted modules-programma´s vervangen door goede versies (Vraag / welke is/zijn dat??) of via de Recovery Console
of andere manier het Windows Register aanpassen (Vraag welke instructie??).
Wie o wie komt met de juiste oplossing?
Alvast bedankt!
Jan Duine