XP Home / Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein ..... niet beschikbaar is

Status
Niet open voor verdere reacties.

janduine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
3
Ik heb Windows XP Home op een lokale PC (dus geen network oid geinstalleerd).
Sinds enkele dagen krijg ik bij het aanloggen (inclusief mbv admin-beheerder acct) de melding´`Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein ..... niet beschikbaar is´. De domeinnaam die vermeld wordt is identiek aan het nummer van mijn PC.
Deze foutboodschap krijg ik sinds ik het programma `Search en Recover´ heb geinstalleerd, waarna ik moest ´restarten´.
Ik heb geprobeerd via F8 in diverse varianten van safe mode op te starten, maar tevergeefs, ik krijg elke keer deze foutboodschap.
Klaarblijkelijk is er ´ergens´ iets veranderd waardoor getracht wordt aan te loggen op een (niet bestaand) domein ..... ipv een lokale PC met dezelfde naam.

Volgens MS (Article ID : 555939) is dit een bekend probleem (corrupted network files ´zoals´ netman.dll and/or netshell.dll or other networking related system files') en moet je mbv de Recovery Console de instructie ´SFC -scannow´ uitvoeren. De Recovery Console kent deze optie helemaal niet, dus heb ik (´ergens´gelezen) ´CHKDSK´ uitgevoerd. Tevergeefs.
Inmiddels heb ik geen idee wat ik anders zou kunnen doen dan Windows helemaal opnieuw te instaleren met alle consequenties van dien.
Alleen, is er geen andere mogelijkheid, zoals bv mbv Recovery Console de corrupted modules-programma´s vervangen door goede versies (Vraag / welke is/zijn dat??) of via de Recovery Console
of andere manier het Windows Register aanpassen (Vraag welke instructie??).
Wie o wie komt met de juiste oplossing?
Alvast bedankt!
Jan Duine
 
Ik heb gisteren ook zo'n soort van probleem opgelost...
Maar de veilige opstartopties werkten toen al helemaal niet!

wanneer je op f8 drukt heb je nog wat meer opties dan alleen maar opstarten in de veilige modus.
Zo kan je ook kiezen voor de optie "terugzetten naar een punt wanneer windows wel nog correct werkte" is niet volledig de juiste benaming denk ik maar je zal het wel vinden.

Zo heb ik gisteren heel simpel het probleem bij mijn ouders kunnen oplossen (het was dus wel wat anders dan jouw probleem maar ze geraakten niet veel verder dan inloggen)

Als dat niet lukt zal je waarschijnlijk met je installatie-cd moeten gaan werken om het te repareren maar dat zien we dan wel :thumb:
 
Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein ..... niet beschikbaar is

Dank je wel!
Had ik al geprobeerd (eigenlijk ook alle andere mogelijkheden onder F8), maar OK, nog een keer geprobeerd. Helaas geen succes!
Tks!
Jan
 
en je hebt dus ook al proberen te repareren via de windows installatie-cd?
 
Ja, dat wil zeggen: ik ben met de installatie CD bézig geweest:
- Mbv de Recovery Console op de installatie CD (optie R) heb ik CHKDSK gedraaid - geen resultaat.
Dat is eigenlijk alles± ik heb geen idee wat de )Recovery) consequenties van de andere opties in dit geval zijn.

En vwb het (her) installeren vn XP ben ik bang dat dát helemáál fout gaat:
-informatieverlies, wo favorieten in IExplorer, emails kwijt, etc.
-programma´s kwijt
-plus het gegven dat de installatie CD een oude versie van XP bevat.
Dus probeer ik eerst te kijke of er een andere oplossing is.

Dus als je (of iemand anders :eek:' nog suggesties hebt.....gráág :thumb:
Alvast bedankt!
 
je kan hier eens kijken voor je bestanden te gaan beveiligen enzo...

verder is het best dat je het command chkdsk /f uitvoert en ook eens sfc /scannow

hopelijk doet 1 van deze het voor jou :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan