xp home installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Ik ga morgen de pc van me vader herinstalleren, hij heeft xp home.

Gedurende de afgelopen 5 jaar heeft hij natuurlijk veel troep verzameld waardoor zijn pc erg traag is geworden.

Nou heb ik dit wel vaker gedaan bij mijn eigen pc en die van mijn broer.
Ik vraag me alleen af hoe het ook alweer met drivers zit :confused:
Kan ik die niet naderhand via intenret downloaden, of via apparaatbeheer en dan stuurprogramma bijwerken of zeg ik nou iets heel raars?

Of zijn er bepaalde drivers die ik daarvoor al nodig heb en dus bijv even moet downloaden en opslaan op mijn externe harde schijf?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

hoi

is er nog een moederbord cd voorhanden?
is het een zogenaamde merkpc?

je kunt na de instalatie van windows alle benodigde drivers van fabrikant van pc of moederbord van het www afhalen.

welluicht zou je eerst van te voren al kunnen kijken met pcwizzard en opschrijven wat je nodig hebt.
bijv: merkpc- welk typenr
of bij een zelfbouw- welk moederbord en typenr

dit ook voor je eventuele losse videokaart

pc wizzard
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Volgens mij kun je drivers altijd downloaden via de site van de fabrikant van het betreffende apparaat.
Als de pc beschikt over een recocery partitie kun je die gebruiken je zet dan alles terug naar de fabrieksinstelling.

Het si een pc van Dell en hij heeft hem zo compleet gekocht via internet geloof ik...
Ik zal iig de pcwizard gebruiken om wat dingen op te schrijven, zodat ik weet welke drivers ik daarna nodig heb.

Er zit nog gewoon een OEM cdje van windows bij, geen recovery cd.

Bovendien zijn er programma's die je in staat stellen om de huidige gebruikte drivers ergens op te slaan (bijv. op memory-stick, of je slaat ze ergens op en brandt ze daarna naar CD).

Kijk in deze discussiedraad

Succes,

Tijs.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, zoals jullie zien doet internet het ook weer ;)

Als ik de pc heropstart komt er een zwart scherm en staat er dat ik moet kiezen met welk besturingssysteem ik wil opstarten.

Beiden zijn windows xp home, ik kies de bovenste maar ben bang dat dit betekent dat ik wat fout heb gedaan tijdens de installatie./

Ik heb bijv gekozen voor snel formateren, is dat verkeerd?

Hoe zorg ik dat de pc gewoon windows normaal opstart zonder dat zwarte scherm?

ik heb de nvidia driver geinstalleerd en pc opnieuw opgestrat maar nu doet het beeldscherm heel raar.
Het ziet er niet normaal uit zeg maar , meer veilige modus idee, terwijl het daarvoor wel perfect was.

Het gaat ff nietzo lekker hier dus ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken nu:(

2 dingen:
1. Zover ik weet zitten in dell computers een ''speciale optie'' om je pc weer terug te zetten naar waneer je hem kreeg. Toen je hem kreeg moest je als het goed is een installatie doorlopen, dat moet je dan weer opnieuw doen. *sorry voor de slechte uitleg* Maar waar het op aankomt, drivers zitten daar al in.
2. Wat betreft dat je uit 2 windows-installaties kan kiezen ; zou je de inhoud van het bestand boot.ini die in de root van de C:-schijf staat, willen kopieren (of uploaden). Let op: het bestand is verborgen.

Het bleek dat er 2 besturingssytemen opzat, ik ben weer opnieuw begonnen met alles en nou is het allemaal in orde.
Drivers heb ik blijkbaar niet nodig want alles werkt nu perfect :)

Misschien handig als je even aangeeft hoe je opnieuw bent begonnen. Kunnen anderen wellicht van leren.

Het bleek dat er 2 besturingssytemen opzat, ik ben weer opnieuw begonnen met alles en nou is het allemaal in orde.
Drivers heb ik blijkbaar niet nodig want alles werkt nu perfect :)

Alles lijkt perfect. Maar kijk toch maar eens in het aparaat beheer of er geel vraagtekentjes staan. En er zouden toch wel driverupdates moeten gebeuren denk ik.

Ik d8 dat hollandheld zei dat de drivers bij de dell pc al in de installatie zitten en ik dus geen drivers meer nodig hebt :confused:

In ieder geval, ik heb de harde schijf geformateerd voor de 2e keer en toen nogmaals windows erop gezet, gelukkig ging het toen wel goed.

Mijn vader belt me alleen net op, blijkt dat hij geen nieuw tablad kan openen in explorer 7, als hij op een tabblad klikt valt internet uit. Geen idee hoe dat komt hoor :confused:

Heb je wel Internet Explorer 7?
Zo ja kan het hier aan liggen:
Ga naar Internet Explorer, Extra's, Internetopties, klik bij het onderdeel Tabbladen op de knop Instellingen, klik op knop: Standaardwaarden herstellen.

Ja heb intenret explorer 7, heb het geprobeerd maar het hielp niets.

Als ik een extra tabblad wil openen dan valt explorer helemaal weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan