XP Home, Pro of toch Windows 2000?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Ben bezig een nieuwe pc te bestellen. Het OS moet ik nog kiezen.
De voordelen van Pro t.o.v. Home lijken me er voor mij niet erg toe doen.
Heeft iemand een duidelijk advies hierover?
Is Windows 2000 toch ook een optie?

Groet,
Dick
 
Voor thuis gebruik met ene pc en internet neem dan winxp home.
Voor een netwerk thuis neem winxp prof.

Jean
 
Weet niet wat voor systeem je hebt? Windows 2000 is zeker perfect om te gebruiken.. zeer stabiel en snel en heeft niet van die irritante dingen als XP (wizards, ballon'tips' en van die hangende startbalken enzo).
 
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Win2000. XP wil liever de controle vasthouden die ik bij Win2000 zelf kan houden.

XP zal zeker goed werken, maar mijn OS is het niet.
 
Heb netwerk thuis.
Geldt de opmerking van Jean (netwerk) over Pro ook voor W2000?

Het systeem wordt P4 3.0Ghz, Asus P4P800 Deluxe, 2x 512 MB DDR400. (Watergekoeld!)
 
Win2000 pro kan ook zeer goed met een netwerk overweg
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Heb netwerk thuis.
Geldt de opmerking van Jean (netwerk) over Pro ook voor W2000?

Het systeem wordt P4 3.0Ghz, Asus P4P800 Deluxe, 2x 512 MB DDR400. (Watergekoeld!)

Jazeker, en met XP Home kan je niet in een domein.. wel gewoon in een werkgroep dus opzich kunnen zowel XP Pro als Home thuis gebruikt worden.

Maar 2000 is echt een topper :thumb:
 
En dat de andere pc in het netwerk XP Home heeft is geen bezwaar als ik kies voor 2000?
 
Geplaatst door Dick Borstlap
En dat de andere pc in het netwerk XP Home heeft is geen bezwaar als ik kies voor 2000?
Zie uitleg Breezer, je kan niet in een domein.
WinXP home moet goed met Win2000 in een netwerk kunnen.
 
Dick

Als je liever win2000 installeerd dan moet je dat doen en zeker als dat voor u gemakkelijker is.
Win2000 werkt perfect in een netwerk met andere os.

veel succes

jean
 
Wel, ik heb mijn ervaring met Windows 2000 pro. En ik zie er van af! Het opstarten kost bijna twee minuten, waarvan een klein onderdeel in beslag wordt genomen door de RAID-controller.
En verder zijn er wat mij betreft bezwaren als: de TweakUI versie voor Windows2000 is minder 'krachtig' als die voor XP, bovendien werkt ie niet goed, bepaalde opdrachten worden gewoon genegeerd.
En de Helpfunktie is magertjes, ik vind geen netwerkwizzard en tekstballonnen zijn er net zo goed.
Dág Windows 2000!
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Wel, ik heb mijn ervaring met Windows 2000 pro. En ik zie er van af! Het opstarten kost bijna twee minuten, waarvan een klein onderdeel in beslag wordt genomen door de RAID-controller.
En verder zijn er wat mij betreft bezwaren als: de TweakUI versie voor Windows2000 is minder 'krachtig' als die voor XP, bovendien werkt ie niet goed, bepaalde opdrachten worden gewoon genegeerd.
En de Helpfunktie is magertjes, ik vind geen netwerkwizzard en tekstballonnen zijn er net zo goed.
Dág Windows 2000!

Zoals gezegd heb je met Windows 2000 meer controle over je systeem, zo vind je weinig wizards en geen overbodige poespas als tekstballonnen. (Ik heb er nog nooit 1 gezien :confused:)

Welke opdrachten worden genegeerd? Msconfig enzo? Dat klopt, 2000 heeft geen msconfig.

Tuurlijk het XP meer opties, maar of die opties ziinvol zijn... mwoah..

Nouja, veel plezier met XP en je nieuwe systeem :thumb:
 
Ja, msconfig miste ik ook al, maar ik bedoelde dat opdrachten in TweakUI genegeerd werden.

Eh, plezier met m'n nieuwe systeem...:confused: Het zit weer in de doos en gaat terug. Het maakt teveel lawaai. (Ik wou een watergekoelde pc voor de stilte...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan