XP Home regedit

Status
Niet open voor verdere reacties.

chout

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Ik heb wat aanpassingen gedaan in regedit, o.a. a.d.h.v. aanwijzingen op http://www.digitaal-advies.net//index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=32

Nu blijft de computer bij het afsluiten hangen op "Save settings"

Even doorgezocht en http://www.pctools.com/guides/registry/detail/152 geeft instructies over hoe je deze stap helemaal kunt uitzetten.
Zo gezegd, zo aangepast maar nu durf ik niet meer te herstarten.

Uw advies wordt zeer gewaardeerd door ondergetekende. Hoop dat ik geen links naar concurrenten geplaatst heb, maar ik weet niet hoe ik anders mijn vraag kan stellen.

Met vriendelijke groet,
Caroline van der Hout

Probeer de pc eens "geforceerd' te herstarten.

Geen antwoord op je vraag maar een tip.

Voortaan even eerst een Backup van je register maken voordat je erin gaat rommelen :thumb:

Heeft mij ook al eens behoed voor grotere problemen.

Dank Paul, maar hoe doe ik een geforceerde herstart?

Normaal doe ik Start, Turn off computer, Restart.

Caroline

Raymond, je hebt natuurlijk vreselijk gelijk. Ik weet zeker dat ik de eerste ben die zo dom was deze stap over te slaan :o

Caroline

Klik eens tijdens opstart herhaaldelijk op F8 en in het menu kun je kiezen voor:
laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten).
en kijk wat de pc doet.
Anders probeer via f8 in veilige modes te komen en aldaar een systeemherstel te proberen.

Maikel, dank voor je toelichting. Ik heb nooit systeemherstelpunten gemaakt, werkt dit dan ook nog?

Computer werkt nog ook al blaast IE geregeld uit de lucht. Ik ga om 20.00 uur live met een andere browser :love: en zal pas na 21.00 uur een restart proberen. En misschien voor die tijd even proberen om toch een paar files op te slaan. Heb hier nog een losse harddrive. GigaPod II maar welke oplader hoort erbij??

Caroline

Als de pc niet uit wil, omdat het kan zijn dat ie pas met de registerwijzigingen kan omgaan NA een herstart:
Powerbutton 5 tot 8 sec. vasthouden.
Dan normaal opstarten.

Als de pc niet uit wil, omdat het kan zijn dat ie pas met de registerwijzigingen kan omgaan NA een herstart:
Powerbutton 5 tot 8 sec. vasthouden.
Dan normaal opstarten.
Briljant:thumb:, dat was alles wat nodig was. Hij kan nu heel normaal (en heel snel!) rebooten.

Dank Paul en dank alle anderen die hebben meegedacht over de beste oplossing:)

Caroline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan