XP home -> Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arakanGa

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Ik draai nu een Windows xp Home Edition maar heb er veel problemen mee omdat hij niet erg legaal is. Ik zou graag overgaan op Vista in de hoop dat mijn problemen dan weg zijn en omdat Vista da toekomst is. Is het goed als ik een Vista Basic koop twv ongeveer 270 €? Dan moet ik gewoon formateren en Vista installeren ja?
Kan je die format regelen via de cd-rom van Vista?

Hoi !

Persoonlijk zou ik niet voor Home Basic kiezen, maar voor Premium (mits je PC dat aankan).

Hoeft niet meer te kosten als je een upgrade=versie koopt, daarmee is gewoon een clean install mogelijk !

Gewoon opstarten van de DVD, partitioneren, formatteren en installeren.

Als je wilt weten hoe met een upgrade=versie 'n clean install te doen, kijk dan es hier: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html bij: "workaround voor beperkingen Vista Upgrade".

Greetz,

Harry.

Sorry maar dit begrijp ik niet.

1)Als ik kies voor een Vista Premium Upgrade heb ik dus een betere Vista?
2)Moet ik partitioneren?
3)Heb je voor die Vista upgrade geen Windows XP upgrade available nodig of zoiets?

Nogmaals excuses voor deze vragen maar ik zou graag zekerheid hebben.

Dat van die clean install was idd. in vorige Windowsversie mogelijk, alleen,............ tijdens de installatie moest je dan WEL (ook) het LEGALE nummer invoeren van de vorige versie van het OS en dat is in de situatie die hierboven beschreven wordt, NIET voorhanden. Ik betwijfel dus of een clean install mogelijk is!

Ik heb nog geen Vista, dus maybe werkt het nu anders, maar toch...........

Laatst bewerkt:
Dat van die clean install was idd. in vorige Windowsversie mogelijk, alleen,............ tijdens de installatie moest je dan WEL (ook) het LEGALE nummer invoeren van de vorige versie van het OS en dat is in de situatie die hierboven beschreven wordt, NIET voorhanden. Ik betwijfel dus of een clean install mogelijk is!

Ik heb nog geen Vista, dus maybe werkt het nu anders, maar toch...........

Als je Vista de eerste keer installeert zonder het invullen van de key, en daarna vanuit die installatie Vista weer installeert met het invullen van de key, heb je een upgrade.

Je schrijft 't, dus zal het zo zijn.
Ik ben alleen het spoor dan even bijster m.b.t. de software bescherming van Microsoft. Ze zijn sinds XP helemaal paranoide geworden v.w.b. het illegaal gebruik en dan zou door zo'n simpele "truuk" een user "goedkoop" aan een werkende versie komen.......?

De vraag die bij mij dan boven komt luidt: "Waarom zou je dan een dure retail versie kopen als je voor de helft van dat bedrag een upgrade net zo makkelijk "full" kunt installeren? Zijn ze dan zo dom bij Microsoft, of ligt het geheel toch nog iets anders........?"

Ik ben best wel benieuwd of er mensen zijn die het zo voor elkaar gekregen hebben.

Nogmaals, ZO dom zal Microsoft toch niet kunnen zijn.........???
Er wordt dan bij wijze van spreke geen retail meer verkocht...............?

Misschien dat topicstarter ons binnenkort daarover kan berichten?

Ja, een OEM versie is niets meer of minder dan een versie die alleen bij een nieuwe pc wordt geleverd en ook alleen op die ene pc zal kunnen draaien.

Dus kun je hem in feite niet gewoon kopen in de winkel?
Aangezien mijn pc boven staat en ik dus geen nieuwe pc koop aaleen maar de software wil.

Laatst bewerkt:
Je kunt vaak als je b.v. een geheugenbankje koopt, er ook een OEM versie bijkopen.
Je bent dan zelf een systeem bouwer.
Het ‘nadeel’ van een OEM versie is dat je geen support hebt.

Bedankt. MEt die OEM versie kan ik dus gewoon Windows formatten en Vista eropzetten?

De mogelijkheden van een OEM versie zijn het zelfde als de 'gewone' versie, je kunt de OEM versie alleen niet meenemen naar een ander PC.
Dus je kunt het maar op één PC gebruiken.

Hoi !

@ Pasja: Inmiddels meer dan 10 keer uitgevoerd !

In een goede PC-winkel wordt het zelfs geadviseerd !

De plaatselijke PC-boer waarvoor ik freelance installeer geeft me niet anders !

Dit is absoluut niet illegaal, en het bespaart gewoon geld.

Als je een retail-versie koopt kijk je inderdaad te weinig op internet.

Inmiddels heeft dit op Technet, Webwereld et. etc. uitgebreid gestaan, en ook in de landelijke pers !

Ik vind het het voor niet-PC-kenners een betere keus dan een OEM-versie, omdat daarbij geen ondersteuning wordt gegeven.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Is mogelijk. maar je moet er wel hardware bijkopen !

Staat er duidelijk bij !

Greetz,

Harry.

@Pasja:

De installatiebeveiliging van Vista is nog knudde. Ook in niet nette versies geeft Gates en consorten nog geen krimp. Maar dit zal denk ik wel snel veranderen.

Toch zou ik het risico zelf niet snel gaan nemen. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit achterdeurtje in het eerste en beste servicepack van Vista hard zal worden dichtgegooid. Als je dan ooit eens moet formatteren en herinstalleren, dan ben je de pisang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan