xp home wil windows 98 spellen spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

a vande Berg

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2000
dag allemaal.

ik heb nog mooie spellen thuis,waarvan als ik ze instaleer,er komt te staan verkeerde windows versie.
het zijn spellen voor windows 95 en 98

ik heb dus windows xp home.

mijn vraag is kan ik iets doen ,om het spelen van deze spellen mogelijk te maken??

bijvb: iets downlauden ,om dit mogelijk te maken?

wie weet goede raad?

groetjes.

Binnen Windowsverkenner geef je een rechtsklik op het spelprogramma en vervolgens via eigenschappen de compatibiliteit van dat spelprogramma aan te passen naar je nieuw besturingssysteem(xp home)

Dennis.

hoy

het spel wordt niet geinstaleerd,gaat tot eind van instalatie,dan geeft hij de melding verkeerde windows versie,en dan stopt hij .

groetjes

O, die spellen kunnen niet eens worden geïnstalleerd. Sorry, heb het verkeerd begrepen.

Ik zou echt niet weten of je daarvoor speciale programma's kunt downloaden. Volgens mij kan dit niet, want de routines die in de spelletjes van win95/89 zitten is echt alleen voor win95/89 geschreven.
Of je zou een win95/89-emulator moeten dowloaden, als die tenminste bestaat dan. Hoop, dat anderen je verder kunnen helpen.

Dennis.

Hoi ik weet niet hoeveel gig je hebt maar anders zou je ook Windows 98 en XP allebei kunnen installeren maar dan wel ieder op 1 parity zodat je de spellen gewoon kunt spelen onder Windows 98 en dat je de rest gewoon met XP kunt doen.

Kijk eens of je het setup bestandje in compatibiliteitsmodus kan zetten en of het spel dan wel wil installeren.

BTW je vraag staat verkeerd.
Dit heeft niks met "Netwerkkaarten" te maken.;)

weet dat ie verkeerd staat zag het te laat

ik weet niet hoe ik setup bestandje in de compatibiliteitsmodes moet zetten.

weet niet zoveel van die dingen.

groetjes

Re: weet dat ie verkeerd staat zag het te laat

Geplaatst door a vande Berg
ik weet niet hoe ik setup bestandje in de compatibiliteitsmodes moet zetten.
Hetzelfde als hierboven uitgelegd.

Klik met rechts op het setup icoontje>eigenschappen>compatibiliteits modus.

Thnx M@rio.:)

het komt niet zo ver dat ik een icoon krijg om te instaleren,sluit iets eerder af.

en als er niks op harde schijf staat kun je de compatiliteitsmodus niet veranderen.

groetjes

Laatst bewerkt:
Op dit moment bevindt zich het setup-programma van dat win95/98 spelletje dat je wilt gaan installeren nog op een cd.

Ga via Windowsverkenner naar dat setup-programma en volg verder mijn aanwijzingen hierboven.

Hierna kun je volgens mij het spelprogramma wel installeren.

Dennis.

dennis

hij is nu geinstaleerd,maar nu wil hij toch nog niet starten.

enig idee waarom niet?

groetjes

Wederom dezelfde procedure uitvoeren, maar nu alleen op het executable bestand dat nu op je hd staat.

met het "executable bestand " bedoel ik het spelprogramma zelf.

Dennis.

dennis

hij is nu geinstaleerd,maar nu wil hij toch nog niet starten.

enig idee waarom niet?

groetjes
Wat is dan de foutmelding die werd gegenereerd?

Dennis.

geen foutmelding !!

spel begint gewoon niet.

cd rom begint wel hoort hem snel lopen,dan stopt hij.

groetjes

geen foutmelding !!

spel begint gewoon niet.

cd rom begint wel hoort hem snel lopen,dan stopt hij.

groetjes
Heb je nu geprobeerd wat DENNIS90 aangaf?
Dus nu de snelkoppeling/"executable bestand " in de compatibiliteits modus zetten.

Bedankt crash, dat je a vande Berg daarop attendeert.

Nu even afwachten maar of na het uitvoeren van die handeling a vande Berg het spelletje probleemloos kan runnen.

Dennis.

zal wel aan mij liggen

hoy zal wel aan mij liggen heb snelkoppeling,op bureablad staan,maar lukt niet om het spel te spelen heb compaliliteitsmodus aangevinkt.

groetjes

Re: zal wel aan mij liggen

hoy zal wel aan mij liggen heb snelkoppeling,op bureablad staan,maar lukt niet om het spel te spelen heb compaliliteitsmodus aangevinkt.

groetjes
Je hebt het wel goed gedaan, maar blijkbaar geldt dat niet voor alle win95/89 spelletjes. Het spijt mij dat ik je niet verder kan helpen. Misschien iemand anders?

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan