XP Home zonder beheerde account

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Bij een ander moest ik de naamstelling veranderen. Gezinssituaties veranderen weleens. Ik zag de oplossing door op een Windows XP Home computer een extra account met admin rechten aan te maken en de bestaande beheerder beperkte rechten te geven.

Bij het opnieuw starten is het nieuwe account niet aanwezig en het bestaande account waarmee ik (noodgedwongen) opstart heeft geen admin rechten. Als ik een programma wil installeren krijg ik daarbij een melding dat de rechten niet toereikend zijn.

Ik krijg via start/afmelden ook geen mogelijkheid om te switchen naar een andere gebruiker. Er is geen keuze mogelijkheid van "afmelden".

Het gaat er bij niet in dat er geen account met admin/beheer rechten op de PC aanwezig is.

Is er de mogelijkheid om een account met admin rechten zichtbaar te maken of om aan te maken?

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Ernst

Het standaard Administrator account word alleen weergegeven in Veilige modus.
Noot dat dit een systeemaccount is en dat er een wachtwoord op is gezet bij het installeren van Windows.

Je komt in Veilige Modus door bij het aanzetten van de PC alsmaar op F8 te drukken totdat er een scherm komt waarin je kunt kiezen veilige modus in te gaan.

mvg,
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan