XP Home zonder CD toch herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle_va

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Toen ik vorig jaar mijn PC kocht was daarop XP home edition geïnstalleerd, de CD-rom van het programma kreeg ik er echter niet bij. Het was een zogenaamde OEM versie.

Nu wil ik mijn pc herinstalleren, en kom ik natuurlijk in de problemen, ik heb windows immers niet op CD. Is er een mogelijk om zo'n OEM versie op cd branden, of is er een ander oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt

Geplaatst door Jelle_va
Toen ik vorig jaar mijn PC kocht was daarop XP home edition geïnstalleerd, de CD-rom van het programma kreeg ik er echter niet bij. Het was een zogenaamde OEM versie.

of is er een ander oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt

Ja,terug naar de winkel en de recovery cd 's alsnog vragen.OEM versie mag je niet .......

Geplaatst door upsidaisy

Ja,terug naar de winkel en de recovery cd 's alsnog vragen.OEM versie mag je niet .......

Da's een probleem want de winkel is inmiddels failliet.
Zijn er ander mogelijkheden om deze cd's te bekomen?

ik heb hetzelfde 'probleem' gehad. ook een huis,tuin en keukenpc gekocht met voorgeinstalleerde windows xp home. daarbij leveren ze niets. je enige legale optie is naar een andere winkel gaan om daar windows te gaan kopen, je kan het natuurlijk ook altijd aan je buurman vragen :p

Neen, daar za't enkel zo'n groen Microsoft mapje bij met het serienummer van mijn OEM windows versie maar verder zat er niets bij.

staat er op de pc geen partitie met drivers of recovery
program erop

Is het een merk pc??
Vaak staat de gehele cd in een aparte map of partitie, deze kan je dan gewoon op cd zetten.
Heb je er geen hestel diskette/cd bij gekregen??

Het is een Packard Bell PC

'k zal vanavond eens kijken, nu zit 'k op mijn werk. Maar ik denk niet dat er zo'n map bestaat.

Laatst bewerkt:
ik heb ook een packard bell pc. en er was een nietzichbare partitie [hidden partition] waar alle software opstond, waarschijnlijk ook windows. maar ik heb die hele rotzooi er af gegooid [ook niet erg slim weet ik] want werd er helemaal gek van. en er zo snel mogelijk een "schone" windows xp pro opgezet.

het was gewoon zo namelijk dat de meegeleverde xp home veel trager liep dan elke andere xp pc omdat deze vol meegeleverde software zat! er waren zeker al 3 internet providers voor geinstalleerd.

ontopic: ik weet niet meer hoe ik bij die hidden partition gekomen ben maar dat weet vast iemand anders hier wel :)

Weet er dan iemand hoe ik bij deze hidden partion kan komen, is dit hetzelfde als een hidden folder??

ALs je geen cd meer hebt van xp, kan je een image maken van je harde schijf. Bij problemen zet je die image dan weer terug.

Packard Bell heeft een speciaal tooltje waarmee je rescue cd's kan maken van de hidden partitie (tenminste als je deze niet verwijderd hebt)

Maar hoe vind ik deze partitie?? Ik heb ze in ieder geval nooit verwijderd.

Wat is je serienummer van je pc ?
Staat achter op de pc bij s/n.......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan