xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtom

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2003
Berichten
85
hallo
ik heb nu windows Me staan( weet ik, slechtste versie ooit ) en zou nu graag ( om heeeeeeeeeel ingewikkelde redenen) ook xp installeren, maar dan als 2e besturingssysteem,
ik wil xp dan even gebruiken, ( inzake een test van een spel dat alleen op xp en 2000 werkt, niet op Me) en xp dan weer verwijderen ( binnen die 30 dagen dat ik moet registreren)
hoe moet ik dat aanpakken?
alvast bedankt
 
Zorg dat je een lege partitie hebt, waarop je WinXP home kunt installeren.
Start de pc op vanaf de WinXP home cd-rom en zorg dat je Xp op die lege partitie installeerd.
De dualboot(opstart keuze) wordt dan vanzelf gemaakt
 
lege partititie?
...
geen flauw idee wat het is, en hoe te maken
...
 
Partitie
Logische schijfeenheid. Aaneengesloten deel van een harde schijf, dat geschikt gemaakt is voor een bepaald operating systeem. Per partitie kan met een ander besturingssysteem gewerkt worden. Een harde schijf kan dus bestaan uit meerdere partities, voor eventueel verschillende operating systemen. Dit gebeurt onder DOS met het programma FDISK. Een ander handig hulpmiddel voor het indelen van de harde schijf is Partition Magic.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

NIET met Fdisk aan de gang gaan!!
Met Fdisk ben je namelijk heel makkelijk al je data kwijt.

Je zal dus een partitie manager nodig hebben, waar mee je de hardeschijf kunt indelen, met behoud van je data

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je niet weet wat een partitie is, dan kun je beter hier niet aan beginnen.

Wil je het toch proberen, dan zijn we altijd bereid je te helpen.:)
 
Yup partition magic is een goede proggie.

Heb zelf versie 8, en werkt heel goed. Je kan bestanden verplaatsen en gaat heel gemakkelijk. Zelfs een introductiefilmpje(nou ja in flash dan) over partities enzo.

Als je niet weet wat partities zijn heb ik die flash programma bijgevoegd. Je kan toch wel flash bekijken. Of anders naar macromedia gaan en daar die plugin downloaden.
 
Geplaatst door Fat_Tony
Als je niet weet wat partities zijn heb ik die flash programma bijgevoegd.
De flash bijlage zal wel te groot zijn.;)
 
allemaal, hartelijk bedankt, kzal wa proberen met partitition magic, en inbdien het me niet "deftig" zou lukken, laat ik wel nog iets weten :)
bedankt
 
Geplaatst door Fat_Tony
Is 5,9 te veel.
MB?
Ja dat is te veel.

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan