XP image voor meerdere computers: Product Key?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marty23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Hi all,

Ik wil voor 11 computers (allen HP D3D desktop computers uit 2002, met de XP Professional Licentie sticker op de case) een image creèren die ik simpelweg naar elke computer kan kopieren, zonder windows installatie en zonder al de instellingen steeds opnieuw te moeten doen.

Probleem is nu, de Windows XP product key. Tijdens de installatie van XP wordt daar al om gevraagd. Dus wanneer ik dan een image maak van een geinstalleerde en geconfigureerde computer, en deze distribueer naar de 10 andere computers, zit ik straks met 11 dezelfde licentiecodes, en dat is niet de bedoeling. ;)

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groeten Martyn

Google eens op "Sysprep"
Hiermee kun je uit een bestaande installatie de productkey en meer weghalen, deze worden dan gevraagd na de eerste opstart.

Dit uitvoeren, image maken en naar andere pc's zetten en opstarten.

(heb dit nooit in de praktijk uitgevoerd, maar in theorie zou dit zo moeten werken.

Meer info: http://support.microsoft.com/kb/302577

Groeten,

Temmink

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel,

Ik ga me dr even in verdiepen en een poging wagen. Ik laat wel weten wanneer het gelukt is. :)

Gr. Martyn

Of gewoon doen zoals je zelf eerst voorstelde en na installatie met RockXP even de keys aanpassen

Of gewoon doen zoals je zelf eerst voorstelde en na installatie met RockXP even de keys aanpassen

Is ook goede optie aangezien de hardware hetzelfde is.
Voordeel van sysprep is dat je ook drivers kunt verwijderen, dus met verschillende soorten systemen werkt het ook.

Mensen het is inderdaad gelukt met Sysprep. Mooi tooltje van microsoft.

(support.microsoft.com/kb/302577)

Je krijgt op deze manier gewoon weer het stappenmenu dat je moet doorlopen bij een nieuwe installatie van XP en daarbij wordt dan ook gevraagd om de product key.

Bij elke computer heb ik opgestart met een Windows 98 opstartdiskette, optie 2 gekozen om op te starten MET cd-rom drivers.
Vervolgens de ghost-diskette erin: Eenmaal ghost opgestart: Local > Disk > From Image

Dan de CD/DVD-rom drive kiezen > OK
en vervolgens wordt de hele image gekopierd.

Na het kopieren floppy eruit en de computer opnieuw opstarten en Windows XP start op!

Na het opstarten krijg je dus de begin-instellingen van Windows XP die je moet doorlopen en kun je voor elke computer o.a. een andere product key, en andere computernaam opgeven. :thumb:

Thanks en goeiedag,

Marty

En het nadeel van deze manier is ook dat je wel de key aan past maar niet het SID van de machine, dat kan vervelende dingen veroorzaken in een bedrijfs omgeving.

Het is niet de bedoeling in topics te reageren die al oud zijn, deze komt uit 2008. Om die reden gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan