XP in een keer afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, wie weet hoe ik met een snelkoppeling of iets, XP in een keer kan afsluiten??

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Bedankt Mario, maar ik snap er weer eens niks van zoals gewoonlijk... kan het niet met een snelkoppeling op het bureaublad net zoals in Win 98?
 
Geplaatst door Lerosa
Bedankt Mario, maar ik snap er weer eens niks van zoals gewoonlijk... kan het niet met een snelkoppeling op het bureaublad net zoals in Win 98?

Dit gaat toch over een snelkoppeling? :confused:

C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE user,exitwindows

Kortom druk op het bureaublad op rechtermuisknop -> nieuw -> snelkoppeling en zet daar bovenstaande regel in.
 
Alleen als ik dat intyp dan krijg ik de melding dat het bestand rundell.exe niet gevonden kan worden.
 
Zoek dan ff met de Windows zoek functie naar rundll32.exe en zie waar hij wel staat..

Hier staat hij in de C:\WINNT\System32 directory dus denk bij jou C:\Windows\system32

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE user,exitwindows
 
Geplaatst door Lerosa
Alleen als ik dat intyp dan krijg ik de melding dat het bestand rundell.exe niet gevonden kan worden.

Als je dit zo letterlijk hebt ingetypt dan staat er een e teveel in, het is rundll en niet rundell. :)
 
Geplaatst door gezina


Als je dit zo letterlijk hebt ingetypt dan staat er een e teveel in, het is rundll en niet rundell. :)

Dankje Gezina, ik had het gezien.
 
:confused: En toch lukt het me niet hoor, als ik op de snelkoppeling aanklik dan krijg ik de inhoud van de map te zien van system32. Wat nu???
 
Ga eens met de zoekfunctie van Windows op zoek naar rundll32.exe.. waar staat ie?
attachment.php
 

Bijlagen

  • sandra.jpg
    sandra.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 191
Ik heb dit staan....

attachment.php
 

Bijlagen

  • screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    8 KB · Weergaven: 193
Geplaatst door Lerosa
Breezer ?????????????????????????????

Op diezelfde pagina staat :

SHUTDOWN -s -t 01

Voor XP.. iets verder lezen kan echt geen kwaad hoor..
 
Sorry hoor maar ik snap het echt niet waar moet ik

Shutdown -s -t 01 dan intypen??
 
Geplaatst door Lerosa
Sorry hoor maar ik snap het echt niet waar moet ik

Shutdown -s -t 01 dan intypen??

Als snelkoppeling? Staat allemaal beschreven op die pagina..
 
Jeetje, was het zo simpel, ik denk vaak te moeilijk geloof ik....

Ik heb voor XP aflsluiten de snelkoppeling SHUTDOWN -s -t 01 ingetypt en dat werkt.........


:thumb: Bedankt!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan