XP in netwerk met 95/98/ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

donder55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Na alles geprobeerd te hebben en vele newsgroepen gelezen te hebben, is het nog steeds niet gelukt:

Situatie:
netwerk met 4 pc's, verbonden via een hub (kabels en hub zijn in orde, net als de netwerkkaarten)

<os, ip#, subnetmask, naam, werkgroep>
pc1: windows95, 192.168.0.1, 255.255.255.0, rood, home
pc2: windows98, 192.168.0.2, 255.255.255.0, groen, home
pc3: windowsme, 192.168.0.3, 255.255.255.0, blauw, home
pc4: windowsxp (pro), 192.168.0.4, 255.255.255.0, geel, home

Verder:
- op alle machines is een account aangemaakt met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord.
- Overal wordt ingelogd met 'client for windows networks'. (xp? kan de optie niet vinden)
- Alle machines kunnen elkaar onderling pingen.
- Op de xp en me machine draait een apache-server. Wederzijds kan ik de websites op de machines benaderen met de internet explorer.
- op alle machines is de c-drive op share niveau geshared.
- TCP/IP is het enige protocol dat geinstaleerd is op alle machines.
- alle machines, behalve xp, kunnen via \\ip#\sharenaam bestanden uitwisselen. xp kan het niet bij alle anderen, alle anderen kunnen het niet bij xp.

Het enige wat ik me wens is dat alle machines via een share \\ip#\sharenaam bestanden kunnen uitwisselen.

I'm dazzled...

Stomme vraag misschien maar is client voor MS netwerken wel geinstalleerd???
In Win XP??
En ook printer en bestands deling???

En de machtigingen goed ingesteld in Win XP???

weer die beruchte firewall

Met schaamrood op de kaken:

Het was weer eens de beruchte firewall. Na weer eens lang zoeken bleek dat ik in tiny pesonal firewall het tabje Microsoft networking was vergeten. Daar het ik nog een oude range van toegestane ip# staan. Stond de xp machine net buiten....

tsja, dan kun je lang wachten op ene werkend netwerk...

Werkt nu dus allemaal weer.
(Blijkt nu dat mijn adsl ethernetmodem schijnbaar niet werkt op mijn hubje van digitus... heb ik weer... ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan