XP Inlog probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsplas

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2001
Ik weet niet hoe en waarom (zoon op PC ?) maar ik heb plotseling het volgende probleem:
Als ik PC opstart start deze op met gebruiker gijs (dat ben ik dus.
Overige gebruikers zijn er niet en nooit geweest.
Het probleem is nu dat mijn email prog (Outlook Express) mij ziet als een geheel nieuwe gebruiker dus zonder ook maar 1 bestaand, bewaard bericht, adresboek, etc. etc. Ook Internet Explorer ziet mij als nieuw mens aan: ik ben mijn geschiedenis en favorieten kwijt.
Ik heb al zitten zoeken en iets met "control userpasswords2 " gedaan maar dit heeft niet tot resultaat geleid.
(overigens zie ik daar dat er de volgende accounts zijn: gijs , administrator en guest)
Hoe krijg ik mijn oude opstartsituatie terug ???
Alvast bedankt voor de assistentie.

Was je daarvoor ook gebruiker gijs, of was je toen administrator (dat je 3 dingen ziet klopt, heb ik ook. Naam, guest, en administrator)

Als je daarvoor administrator was, dan die aanklikken en vinkje weer weghalen (bij die control userpasswords2) Je zou dan weer gewoon je oude account moeten krijgen.

als je op de c: kijkt zie je daar ook een map "Documents and settings".

Welke namen staan er in die map?

Volgens mij was ik daarvoor ook al gijs (eigenlijk nooit echt goed op gelet).
Wat je beschrijft had ik ook al gedaan, maar dan start de PC al helemaal niet meer op (ik kan dus waarschijnlijk helemaal niet als administrator starten ?)

Ik zie net in documents en settings de volgende mappen:
administrator
all users
Gijs
Gijs.CPQ16932139712
en tot slot de map owner
Nu zie ik in de submappen bij gijs bij bv favorieten en desktop de instellingen die ik altijd had (bij Gijs.CPQ16932139712 zijn ze anders).
Ik heb nu de indruk dat gebruiker gijs de gegevens gebruikt uit Gijs.CPQ16932139712 en niet meer uit de map Gijs.
Misschien helpt deze aanvulling ?

Kan ik misschien de directory Gijs.CPQ16932139712 hernoemen (in bv. Gijs.CPQ16932139712reserve , om hem te bewaren) en vervolgens de directory gijs hernoemen in Gijs.CPQ16932139712 ?
Ik durf het nog niet te doen zonder eerst de mening van een andere, meer deskundige dan ikzelf, te hebben gehoord.

Laatst bewerkt:
Dat hernoemen werkte dus. Wel even met een omweg:
ik moest eerst een nieuwe account aanmaken en hiermee inloggen.
Je kunt nl. niets wijzigen aan de directorie als hij wordt gebruikt omdat je ermee bent ingelogd.
Vervolgens kon ik de 2 directories hernoemen. Daarna opnieuw opstarten en inloggen met de oude vertrouwde naam "gijs" en ja hoor: alles was weer zoals het was, favorieten in IE, en wat het belangrijkste was: mijn bewaarde emails in Outlook Express.

(maar hoe dit probleem nou in eerste instantie ontstaan is .... ?)

Laatst bewerkt:
Ik had nog nooit gehoord van die mappen hernoemen dus ik durfde dat ook niet te bevestigen. Knap dat je er op die manier toch uitgekomen bent.

Bedankt voor het uitleggen. Nu hebben wij ook weer wat geleerd:thumb:

Hoe het ontstaan is is ook moeilijk te zeggen. Je had de standaard 3 accounten (Gijs, guest en administrator) en dat is goed.

Heel vaag:confused: maar je hebt het opgelost:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan