xp inlog probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maat1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
hallo...

ik heb een probleem met het inloggen van mij account.
als ik mijn computer aanzet start hij best snel op 1/2 min max. als ik dan op mijn eigen accound inlog is het 9/10 keer dat hij helemaal vast loopt.
als dat dan gebeurt reset ik mijn computer en start hij op nieuw op.
als ik dan weer in probeer te loggen loopt hij weer vast.
ik ben er onder tussen achter dat als ik mijn computer gereset heb, dat ik hem nog 3 x moet laten opstraten (van uit het login scherm) dat hij het wel naar mijn bureaublad gaat.
dan kom ik bij het volgende probleem...
als hij dan bij het bureau blad ben dan kan het nog wel eens een kwatier duren voordat hij helemaal klaar is.
(bij een ander accound gaat het soms wat sneller)
en soms als ik mijn computer veel dingen te gelijk laat doen dan wilt de taakbalk ook nog wel eens vast lopen. dan moet je zoon 5/10 wachten en dan doet die het weer.
wat moet ik doen?

nog wat info:

- legale windows xp serves pack 2 versie
- ZoneAlarm virus scenner en firewall
- het kan niet liggen aan het aantal prossesen wand ik gebruik windows inpector (of zo iets) om het aantal (start up) prosessen zo klein mogelijk te houden.
- prossesor: Intel Celeron 2.80 GHz
- 2 harde schijven
1 - 80.00 gb - nog ong 30 gb beschikbaar (geformatreert)
2 - 40.00 gb - nog ong 20 gb beschikbaar
- videokaart: nvidea GeForce 6600 LE (254 mb)
- Raeltec AC'97 Audio
- 1 gb ram
2x 512 mb (kingston)
- computer al 3x opnieuw geinstaleert het blijft een terug komend probleem.
- ook al een keer gebrobeert mijn computer op te schoonen.

maat1

Hoi,

hoe "schoon" is je PC?
Controleer je regelmatig op spyware en spybots?
Geen virus? Doe anders eens een on-line scan!
Doe eens een schijfcotrole en defragmenteer je stations eens.
Downl. CCleaner--->install.--->run.

Ik ben geen fan van ZoneAlarm en Windows Inspector is een proces opzich,....ik zou hem verwijderen en het aantal lopende processen zelf in de hand houden (msconfig)

Grtz.

Controleer je regelmatig op spyware en spybots?

spyware: weekelijks
spybots: geen idee (die pakt hij waar schijnlijk meteen mee)
als controle op ZoneAlarm heb ik ook window defender gedownload (ik hoorde goede reacties daarop)
toen zonealarm uitgeschakelt, volledige scan laten draaien. en er kwam niks uit...
lijkt mij goed genoen niet?

Doe eens een schijfcotrole en defragmenteer je stations eens.

schijconrole is een mogelijkheid
deframentatie heb ik al op 1 van de 2 gedaan andere kan ook nog. maar uit een scen bleek dat het maar <10 % effectief was. maar ik zou het nog een keer kunnen doen

ook al een keer geprobeert en zelf in veilige modus ( dat werdt aan geraden). dat zou ik nog wel een keer kunnen proberen

Ik ben geen fan van ZoneAlarm en Windows Inspector is een proces opzich

zonealarm: die heb ik gratis van mijn pa... ik er nog weinig problemen mee gehad...
windows inspector: ik heb een ander: startup inspector for windows (ik heb nog nooit zijn prosses gezien maar ik zal hem er af gooien)

ik ben nog ff ik heb nu alles verweidert en CCleaner laten lopen.
ook kreeg ik ergens een tip om ff te kijken in mijn logboek van windows.
toen zag ik dat er 3 fouten waren bij het opstarten...

1 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: punkbuster-a.
2 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: punkbuster-b.
3 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: NVSvc.

1 & 2 was makelijk op te lossen: gewoon punkbuster deinstaleeren (voor mensen die er nog meer probleemen mee hebben, er is een deistalatie op de site van punkbuster)

3 hoe schakel ik NVSvs uit?

het is een programa van nvidea, een hulp programa. ik heb de driver mijn video kaart (van nvidea) geprobeert te updaten maar er was geen update voor.

hoe schakel ik die uit??

Laatst bewerkt:
Log in als administrator. Gooi al je accounts weg en verwijder de profielen. Zonder accounts op je pc is het opstarten al tig keer sneller.

(off topic tip: gooi spelling controle eens over je post voor je ze plaatst.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan