guusbening
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jun 2008
hallo, ik heb laatst van een vrien een oud compaq armada m700 gekregen met een 450 mhz pIII en 128mb ram, maar zonder een cd/dvd drive. toen ik hem kreeg stond er windows 2000 op, dit wilde ik graag upgraden naar windows XP. Ik heb de windows cd via een externe dvd drive geopend in windows2000 en voor een nieuwe instalatie gekozen. na een paar minuten ging de laptop opnieuw opstarten waarna je in een dualboot scherm kon kiezen tussen windows 2000 (als je dit kiest word het scherm zwart en gebuert er niets meer) en windows setup. de setup gaat vervolgens normaal bestanden laden (blauw scherm) totdat er een melding komt: HET BESTAND MOUNTMGR.SYS IS BESCHADIGT. WAARNA DE SETUP WORD AFGESLOTEN.
hierna probeerde ik een schone xp instal te doen, maar aangezien de laptop niet kan booten vanaf een usb aparaat (lees: externe dvd drive) werkte dit niet. de laptop heeft wel een floppy drive.
ik vroeg me dus af of er een manier is om windows XP (of 2k) te instaleeren zonder een cd/dvd drive (dmv bv floppy's) te gebruiken, of een manier om de externe drive toch te gebruiken.
Of om de fout met mountmgr.sys op te lossen
bij voorbaat dank.
mvg Guus
hierna probeerde ik een schone xp instal te doen, maar aangezien de laptop niet kan booten vanaf een usb aparaat (lees: externe dvd drive) werkte dit niet. de laptop heeft wel een floppy drive.
ik vroeg me dus af of er een manier is om windows XP (of 2k) te instaleeren zonder een cd/dvd drive (dmv bv floppy's) te gebruiken, of een manier om de externe drive toch te gebruiken.
Of om de fout met mountmgr.sys op te lossen
bij voorbaat dank.
mvg Guus