XP instaleren clusters beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Ik heb mijn dochter d'r pc geformateerd en nu wilde ik weer XP erop zetten nu blijkt dat er clusters beschadigd zijn en kan ie de bestanden niet kopieren
Nu las ik ergens dat je kan zien welke clusters
op je HD beschadigd zijn en deze kunt blokkeren, en dat ik hem in het geheel moet wissen ook de partities.

Nu is mijn vraag welk prog heb ik nodig om te kunnen zien wat er beschadigd is en hoe ik deze kan blokeren:o

Kan met een Diskette van de HD fabrikant.
Ik weet niet hoe groot de HD is maar mijn ervaring is als er 1 is komen er meer ,en omdat je toch over nieuw begint kocht ik een nieuwe!!
Dit is mijn idee ,anderen zullen er anders over denken!!

Nu 1 cluster is nog aanvaardbaar. Je kan deze uitschakelen. MAAR, zoals bandit dit al aangaf, zou het wel eens kunnen dat he HD binnen de korste keren helemaal de geest geeft. Dan heb je alle moeite voor niets gedaan. Dus een goede raad. Schaf een nieuwe aan. Zijn niet zo duur meer tegenwoordig.

heb dit ooit gehad met een 30 gig samsung hd. Hij was 1 jaar oud terug mee naar de winkel gegaan en nieuwe gekregen 40 gig samsung zelfde snelheid ze maakten geen 30 gig hd's meer :p
Er zat bij mij 3 jaar garantie op.
ik meen het bij mij begon het zo een paar slechte clusters. Na een tijd kwamen er dagelijks zoveel slechte clusters bij ik begon gegevens te verliezen etc dus pak maar een nieuwe.

probeer ook eens het geheugen te controleren met memtest81, (neem de floppy versie, doe wat in de readme staat maar dan op een andere computer-omdat die van je dochter geen windows meer heeft- en laat dan de computer van je dochter booten met de floppy erin) veel geluk :thumb:

grtjs

PG

volgens mij hebben slechte clusters niet veel te maken met slecht memory.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan