xp instaleren op 2 pc s

Status
Niet open voor verdere reacties.

brensan

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
hallo
wij hebben xp op de pc en zijn ook in bezit van de xpcd maar nu heeft onze dochter een pc gekregen daar staat xp in het engels op kan dan gewoon onze eigen xp er overheen of kan de cd maar op 1 pc draaien,of ben ik verplicht voor iedere pc in een huishouden apart xp aan te schaffen.

gr.sandra

Helaas is het zo dat je "officieel" verplicht bent om voor elke pc aparte versie of licentie aan te schaffen

kan ik hem niet er over heen zetten dat de xp die er nu op zit neberlands wordt i.p.v engels of werkt het niet zo

Dit is mogelijk, maar absoluut niet aan te raden, gaat niet lekker werken dan. En dan nog moet je "officieel" een tweede versie van windows aanschaffen omdat hij dan op 2 pcs staat en dat vind meneer Gates niet leuk

bestaat er dan niet een andere oplossing om de xp die er op zit nederlands te laten worden ?

Nee

Zoals ik al zij, upgraden met die cd werkt wel, maar ten eerste officeel mag het dus niet en ten tweede gaat het niet lekker werken omdat hij dan nederlands en engels door elkaar gaat halen

Geplaatst door brensan
hallo
wij hebben xp op de pc en zijn ook in bezit van de xpcd maar nu heeft onze dochter een pc gekregen daar staat xp in het engels op kan dan gewoon onze eigen xp er overheen of kan de cd maar op 1 pc draaien,of ben ik verplicht voor iedere pc in een huishouden apart xp aan te schaffen.

gr.sandra

Als je bij de engelse XP versie een serienummer hebt kun je deze gebruiken bij de nederlandstalige versie. Een schone installatie van de NL XP is dan het allerbeste want wordt hij er overheen gezet is er kans op fouten.

Als dat werkt is het de best oplossing vind ik

dat nummer hebben we denk ik niet, we hebben de pc zo gekregen met engelse xp er op (stond er al op )
ik denk dat ik hem maar leeg haal en onze eigen versie xp er op zet volgens een vriend van mij mag je 2 pc draaien op 1 adres op 1 cd dus ik ga het maar proberen denk (op hoop van zegen dan maar)

Is het niet zo dat de product key maar op 1 pc te gebruiken is?

brensan,
Zit er op de zijkant van de engelse computer niet zo'n mooie sticker van windows.
Daar zou het registratienummer in moeten staan.

Geplaatst door brensan
dat nummer hebben we denk ik niet, we hebben de pc zo gekregen met engelse xp er op (stond er al op )
ik denk dat ik hem maar leeg haal en onze eigen versie xp er op zet volgens een vriend van mij mag je 2 pc draaien op 1 adres op 1 cd dus ik ga het maar proberen denk (op hoop van zegen dan maar)

Die vriend heeft het niet goed.

Per PC heb je 1 Licentie nodig voor in dit geval XP.
Als je op Beide systemen een sticker van Microsoft hebt zoals Puppie al aangeeft mag je de nederlandse XP cd voor beide systemen gebruiken

Heb je op 1 van beide systemen de sticker niet zitten mag je XP niet voor dat systeem gebruiken. Officieel is het zelfs zo dat als je het stickertje op het cd hoesje plakt dat dat illegaal is.

Tja dat is heb beleid van microsoft je moet ook eens denken dat van een adres een bedrijf is een adres als daar nu laat ons zeggen 100 pc's staan is dan een licentie genoeg nee dus microsoft wil geld verdienen dus ze doen niet aan liefdadigheid.
Ik heb op zich ook iets tegen het beleid van microsoft maar ja je kan er niets aan doen. Als je er vanaf wil zijn gebruik dan gewoon linux :p

Geplaatst door lamp
Tja dat is heb beleid van microsoft je moet ook eens denken dat van een adres een bedrijf is een adres als daar nu laat ons zeggen 100 pc's staan is dan een licentie genoeg nee dus microsoft wil geld verdienen dus ze doen niet aan liefdadigheid.
Ik heb op zich ook iets tegen het beleid van microsoft maar ja je kan er niets aan doen. Als je er vanaf wil zijn gebruik dan gewoon linux :p

Dat is niet het beleid van Microsoft...
Dat is het beleid van elk commercieel bedrijf.
En ook commerciele linux-distributies willen daar geld voor zien (denk aan Linspire en Xandros.) daar betaal je ook geld voor.
En het is natuurlijk heel logisch dat ze daar geld voor willen hebben.
En tegen dat beleid kan eigenlijk niemand zijn. Want ook een MS heeft licenties voor gebruikers met 100 systemen. en hiervoor betalen je niet 100% van het bedrag van wat een single user betaald. Bij Microsoft geld ook quantum korting.

En jammer genoeg zijn Linux-distributies nog niet zover dat iedereen daarmee overweg kan.
Men is hard op weg om Linux-distributies toegangkelijk te maken voor het grote publiek maar zover is het nog niet.

Laatst bewerkt:
ik wil alleen maar een nederlandse xp voor mijn dochtertje zodat zij het ook begrijpt:confused:
moet dat dan weer zoveel geld kosten , ik baal er wel van

Als de machin van jou dochter Legaal Windows XP Engels draait kun je gewoon een Windows XP Nederlands installeren zonder dat je illegaal bezig bent. (let wel op dat je dan de product code van de "engelse" machine gebruikt bij het installeren)

Als het systeem van jou dochter Illegaal Windows XP Engels draait.... Dan kun je ook een Nederlandse XP installeren... maar die is dan ook Illegaal. maar jah of je nou engels of nederlands illegaal op die machine hebt staan.....

ja das waar

we proberen nu eerst de pc leeg te halen en dat lukt tot op heden nog niet nou jullie horen nog wel hoe dit afloopt

zorgen dat je kunt opstarten vanaf cdrom.
cd van xp erin en dan opstarten en opnieuw gaan formatteren.

we hebben onze xp op de pc van mijn dochter gegooit en hij draait ,hij accepteerde de code ,aangezien ze toch niet op internet gaat zal gates er niet zo gauw achter komen

bedankt voor jullie hulp

Geplaatst door Ellasar

Dat is niet het beleid van Microsoft...
Dat is het beleid van elk commercieel bedrijf.
En ook commerciele linux-distributies willen daar geld voor zien (denk aan Linspire en Xandros.) daar betaal je ook geld voor.
En het is natuurlijk heel logisch dat ze daar geld voor willen hebben.
En tegen dat beleid kan eigenlijk niemand zijn. Want ook een MS heeft licenties voor gebruikers met 100 systemen. en hiervoor betalen je niet 100% van het bedrag van wat een single user betaald. Bij Microsoft geld ook quantum korting.

En jammer genoeg zijn Linux-distributies nog niet zover dat iedereen daarmee overweg kan.
Men is hard op weg om Linux-distributies toegangkelijk te maken voor het grote publiek maar zover is het nog niet.

Ik ben er op zich eigenlijk gewoon tegen hoe microsoft er met fud voor zorgt dat linux niet aan de bak komt. En omdat microsoft gewoon teveel geld vraagt voor hun spul en dat ze misbruik maken van hun monopolie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan