Ellasar
Meubilair
- Lid geworden
- 10 okt 2000
Het is wel offtopic en tegen de huisregels in. maar het gebeurt weinig dat er volwassen gesproken word over het onderwerp Linux vs Windows in fori.
Hiernaast vind ik het nog het grappigst dat er een discussie is tussen 2 Linux aanhangers terwijl er geen Windows aanhanger zich in mengt in een thread van Windows XP
Dat linux niet aan de bak komt ligt niet (alleen) aan MS.
daar zijn meerdere redenen voor... Onder andere het niet echt gebruiksvriendelijk zijn van Linux zelf. hierbij is de kracht van linux (de mogelijkheid van alles zelf te kiezen) ook meteen het manco, omdat er zoveel te kiezen is ziet men door de bomen het bos niet meer.
(Niet voor niets hebben genoeg beginnende linuxers het over linux 9.0)
Het teveel geld vragen?
Mee eens, maar vanuit een (hard) zakelijk oogpunt bekeken.....
Het is een erg effectieve manier om winsten te halen.
Misbruik van monopolie?
Mee eens
Maar het heeft ook voordelen... het is erg gebruikers vriendelijk.
Alles op een windows machine heeft dezelfde look en feel... niets wijkt af. en eigenlijk sinds windows 95 is het qua interface altijd uniform gebleven (zelfs XP met de classic look en menu). voorbeeld: wil je in een willekeurige applicatie (okok 99% van de applicaties Lotus Notes doet weer vreemd
) de instellingen van de applicatie wijzigen? kijk in het menu onder bewerken of extra en je zult daar een optie vinden waar je de instellingen kunt aanpassen.
sterker nog, ik kan zelfs mensen helpen terwijl ik hier 99% van de tijd op een Debian based destop werk.....
Hiernaast vind ik het nog het grappigst dat er een discussie is tussen 2 Linux aanhangers terwijl er geen Windows aanhanger zich in mengt in een thread van Windows XP

Geplaatst door lamp
Ik ben er op zich eigenlijk gewoon tegen hoe microsoft er met fud voor zorgt dat linux niet aan de bak komt. En omdat microsoft gewoon teveel geld vraagt voor hun spul en dat ze misbruik maken van hun monopolie.
Dat linux niet aan de bak komt ligt niet (alleen) aan MS.
daar zijn meerdere redenen voor... Onder andere het niet echt gebruiksvriendelijk zijn van Linux zelf. hierbij is de kracht van linux (de mogelijkheid van alles zelf te kiezen) ook meteen het manco, omdat er zoveel te kiezen is ziet men door de bomen het bos niet meer.
(Niet voor niets hebben genoeg beginnende linuxers het over linux 9.0)
Het teveel geld vragen?
Mee eens, maar vanuit een (hard) zakelijk oogpunt bekeken.....
Het is een erg effectieve manier om winsten te halen.
Misbruik van monopolie?
Mee eens
Maar het heeft ook voordelen... het is erg gebruikers vriendelijk.
Alles op een windows machine heeft dezelfde look en feel... niets wijkt af. en eigenlijk sinds windows 95 is het qua interface altijd uniform gebleven (zelfs XP met de classic look en menu). voorbeeld: wil je in een willekeurige applicatie (okok 99% van de applicaties Lotus Notes doet weer vreemd

sterker nog, ik kan zelfs mensen helpen terwijl ik hier 99% van de tijd op een Debian based destop werk.....
Laatst bewerkt: