XP instaleren op Dell computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatz

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ik probeer XP opnieuw te installeren op een Dell computer.
Heb in de bios de bootvolgorde aangepast zodat eerst van de cd wordt gestart etc.
De setup start, echter als ik de partitie wil verwijderen waar de huidige installatie op staat, dan lukt dat niet. Ik krijg dan een melding dat er bestanden op staan die door de huidige procedure worden gebruikt. Ik kan dus alleen de nieuwe XP installeren naast de huidige en dat wil ik niet.
Wat doe ik verkeerd?

Je start kennelijk niet van CD. Druk je kort na het inleggen van de CD en het starten van de machine op een wilekeurige toets?

Nee dat heb ik niet gedaan echter ik heb in de bios het starten van de HDD gedisabled. De comp zou dus alleen maar van CD kunnen starten. Voor zo ver ik begrijp gebeurt dat ook want sls ik de comp start zonder cd er in, dan krijg ik een melding (no bootrecord found) en gaat de comp niet verder!

Doe dat dan voor de grap eens wel........ (op een willekeurige toets drukken)

Re;

Start met de cd van partion magic 8.0. Verwijder alle partieties en probeer dan nog een met de XP cd te booten, en dan nieuwe partities formateren. Mocht dat niet lukken kijken dan of er drivers nodig zijn voor de harddisk.

ik neem aan dat je partition magic eerst moet installeren op de comp om daarna een bootable cd met dit programma te maken?

Wat is het type van je Dell? Optilex? Staat er wellicht 'n verborgen recovery parttie op?

Laatst bewerkt:
Druk eens op f2 tijdens het opstarten, je krijgt dan het 'bootmenu' te zien, waarin de keuze staat om vanaf cd/dvd op te starten.

Re:

ik neem aan dat je partition magic eerst moet installeren op de comp om daarna een bootable cd met dit programma te maken?
Nee, u kunt gewoon met partion magic 8 cd booten, mocht u deze niet hebben kunt u mailen met mij via shondong@live.nlZoals de andere gebruikers melden, lijkt mij dat u een verborgen partitie erop heeft staan, deze kunt u dan verwijderen met partion magic. En u kunt dan de serial nummer gebruiken wat op uw systeemkast staat zo heeft u toch een legale windows versie. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan