XP instaleren op slave hdd

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

hallo

Kan ik XP zo op een slave hdd instaleren als ik de slave daarna in een andere PC doe en hem als master maakt dat die dan gewoon opstart:o

gr sjoerd

Dat kan ,maar dan moet de andere PC exact dezelfde onderdelen hebben,anders kan je het vergeten

Nee dat is helaas niet zo .
Maar dacht vraag het ff want wil XP op een 486 zetten maar heb nu al 3 keer onder het instaleren...dat ik ineens een blauw scherm kreeg met een foutmelding...en dan moest ik opnieuw opstarten en dan werd er gezegt dat de setup opnieuw werd geinstaleerd maar dan miste die iik bepaalde dingen en dan moest ik de WINcd er in doen maar hij kon het nooit vinden waar die om vroeg :shocked: en als ik XP op die pc instaleer dan krijg ik bij 10% al een melding dat die een bepaalde dll niet kan vinden , dus ik dacht meschien is de hdd van die 486 niet zo super meer.

XP op een 486:confused: , dat zijn autoracebanden op je fiets proberen te zetten.

Ten eerste heeft XP minimaal 64mb geheugen nodig en ten tweede, indien je hem aan de praat krijgt, valt er niet mee te werken.

Zou maar overwegen er 98 op te zetten, dat is toch wel het hoogst haalbare.

Iemand vertelde mij ooit dat je op een computer uit het jaar 0 een os uit het jaar 0 moet draaien........
Overigens zal je os op de slave alleen booten als je op de master boot record van de master op ide 0 een bootselector installeerd die die partitie op de slave boot:
http://www2.arnes.si/~fkomar/xosl.org/

Laatst bewerkt:
sterkte er mee :p
xp draai dus nooit en tenimmer op een 468

Ik heb met 512 mb wel op een pentium2 daaien en dat valt nog best mee, de computer 350 mhz em de machine is up to date..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan