XP instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lourens

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
87
Ik probeer XP met SP2 te installeren, start van CDrom op en krijg een blauw scherm met de partities waarop ik XP kan installeren. Nu zegt XP dat de partitie niet geschikt is voor XP. Deze is NTSF. Als ik hem delete en weer aanmaak in het zelfde scherm blijft de installer zeggen dat deze partitie niet geschikt is voor XP. Wat doe ik fout?

Lourens
 
je klikt de partitie aan waarop xp geinstalleerd was eerst, kiest verwijderen met D dan enter en bevestigen met L daarna eventueel een nieuwe partitieindeling maken en nu kun je formatteren op ntfs als het goed is. daarna installeert xp zichzelf en moet je alleen nog sp2 installeren etc.
 
xp

Dat heb ik gedaan maar hij blijft de melding geven. Dat hij niet geschikt is voor XP.
 
hmz.. via een omweg.. bv ME of 98SE eerst installeren ? en zo formatteren, daarna nog een keer met cd van xp proberen
 
xp

Inmiddels is het opgelost, kan nu installeren nadat ik de bewuste partitie actie ipv primary gemaakt heb maar als de installatie de computer opnieuw opstart dan zegt systeem schrijffout!
 
Kijk nog eens naar die link van Bertus.
Is er iets wat je over het hoofd hebt gezien?
Kijk hier ook nog even voor de zekerheid.
Was de vorige installatie goed?
 
Als het probleem blijft, probeer dan in de Herstel Console het commando CHKDSK.
Dat kan wel even duren, van een half tot een heel uur, afhankelijk van de schijfgrootte.
Het is in feite de uitgebreide Schijfcontrole, met herstel van beschadigde sectoren op het schijfoppervlak.
Herstel Console: start op vanaf de Setup CD en druk in het eerste, stilstaande blauwe scherm op "R".
Ik weet niet of je probleem hiermee verholpen is, maar eerst die melding: niet geschikte partitie
en daarna: schrijffout... Is het proberen waard denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Xp installatie

Het is opgelost, wel wazig maar door toeval. Hij gaf steeds de schrijffout tot ik op starte met een andere CD in de cd rom. Setup van Xp vroeg om de juiste CD en dat is nu gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan