xp install na linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo luitjes

Ik heb een pc waar linux op stond. Deze heb ik met PM en fdisk/mbr verwijderd en geformateerd en alles ziet er perfect uit. ik wilde een schone install.
Vervolgens heb ik de opstartvolgorde veranderd cd als eerste.
Hij start echter niet op en vraagt dan om een diskette. Als ik een diskette erin doe kan ik wel in de dirs komen van c en de cdrom zie ik gewoon maar de setup kan ik ook niet aankrijgen.

Wie kan me helpen?
als ik opstart kan ik in dos komen en zie de schijf in de cdrom...ervan opstarten doetie niet.

Greetz
H
PS ik had linux en heb er fat32 van gemaakt...wil geen ntfs!

pss ik heb ook de "cd i386" en "winnt /b /s" geprobeerd....maar krijg alleen een scherm met letteruitleg...
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat er nog iemand is die me kan helpen.kan iemand me ook vertellen wat de volgende opdracht precies doet "winnt /b /s"

Op dit moment installeer ik 98se maar eerst om te kijken of het via een upgrade lukt. Maar graag zou ik weten wat ik fout doe en hoe het rechtstreeks moet dus ik wacht in spanning op "mijn redders"

Greetz
H
 
Hey nog ff dit:
Ik heb w98 er weer opgegooid die doet ut gewoon. maar van als ik van hier uit xp wil upgraden, krijg ik foutmeldingen "ongeldige bewerkingen enzo...en installeert ie ook niet.
Voorheen heeft ie ut wel gedaan op deze pc en er is niets aan de pc gewijzigd.

Op dit moment is mijn pc ge fdisked tot 1 schijf en wederom geformateerd .
Een cdrom ziet ie niet totdat ik de bootdisk gebruik van 98 dus hoe boot ik m dan van cd...deze staat als eerste in het bios.

Greetz
H
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat gestoeid met de smartdrive en nu lijkt ie de opstartdiskettes van ms wel te pakken. Hoewel ik wel veel meldingen krijg dat de copy niet exact is, wat ie daarmee bedoeld weet ik niet....ik heb een legale versie dus dat kan het niet zijn.
Ik negeer die bestandjes en hoop in xp te komen en vandaar uit de ontbrekende weer aan te vullen.


Hou jullie op de hoogte
Tips zijn heel erg welkom....

Greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan