xp install op sata schijf zonder floppy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hoi,
ik heb een bootable xp cd, maar hij ziet mij sata schijf niet zitten, terwijl mijn huidige besturingssysteem die der op staat wel gewoon opstart. nu moet ik van asrock (van me mobo) een opstart diskette maken, echter, ik krijg mijn floppydrive met geen mogelijkheid aan de praat, al 2 drives er op gehad,
weet iemand een ándere manier om dit op te lossen ipv een floppy?
mvg,
Bart Huisman

Sluit de PC af, haal ook de netspanning er af. Herstart na 10 seconden en probeer of de floppy weer "antwoord". Voer daarna de XP installatie uit en druk op tijd op F6, hou de floppy bij de hand.

hoi,
ik heb een bootable xp cd, maar hij ziet mij sata schijf niet zitten, terwijl mijn huidige besturingssysteem die der op staat wel gewoon opstart. nu moet ik van asrock (van me mobo) een opstart diskette maken, echter, ik krijg mijn floppydrive met geen mogelijkheid aan de praat, al 2 drives er op gehad,
weet iemand een ándere manier om dit op te lossen ipv een floppy?
mvg,
Bart Huisman

Je kan het er ook op die cd zetten

dat heet slipstreamen

ah, had wel eens over slipstreamen gehoord voor programma's, om die alvast toe te voegen, zal ff zoeken. bedankt.

Afhankelijk van je BIOS kan het ook zonder SATA drivers of floppy.
Als je de harddisk in IDE compatibele mode kan zetten dan kan je gewoon XP installeren.
(soms wordt het ook wel AHCI mode genoemd.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan