xp installatie eindigd op zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentuin

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
hallo helpmij mensen,

ik zit met een probleem,
er is een nieuwe computer op het werk gekomen en die moet xp krijgen.
dus ik doe de xp cd erin en hij start op, krijg een blauw scherm dat hij alle bestanden aan het laden is en ineens krijg ik zwart beeld met een knipperend wit streepje links in de bovenhoek:S wat is er mis?

bvd,
jeroentuin

Is de hardware van de nieuwe pc wel geschikt voor XP (specificaties nakijken/opvragen)

Hoe lang heb je geduld gehad met dat zwarte scherm?:D

Ik bedoel heb je wel even gewacht om te kijken of hij niet vanzelf doorgaat.
Want opzich een zwart scherm met een knipperende cursor linksboven is niet zo raar, en na een minuutje ofzo zou je dan het installatiescherm krijgen.

de computer is officieel bedoeld voor vista dus dat lijk me wel;)

en ik heb ongeveer een kwartier gewacht.
zou het ook aan de image kunnen leggen? ik heb namelijk een naakte xp gemaakt met NLite maar op computers die gewoon bedoeld zijn voor xp doet hij het wel op.

maar niet op deze:S

Zou kunnen.

Je zou er een standaard installatiecd in kunnen drukken, kijken of het dan wel wil.
Over welk merk cq. model pc praten we? Dan kan ik wat info erbij zoeken.

hp compaq dc 7900 sff

ik ga nu proberen om hdd driver erop te gooien miss dat dat helpt,

maar meer opties zijn evengoed welkom hoor;)

Laatst bewerkt:
hp compaq dc 7900 sff

ik ga nu proberen om hdd driver erop te gooien miss dat dat helpt,

Zonder hdd Drivers pakt XP idd wss niet de SATA schijven, maar dat verklaart opzich het zwarte scherm niet, dan zou je gewoon een foutmelding krijgen van geen schijven aangetroffen oid...

Ik ga even googlen :p

het is heel raar want er heeft nog nooit wat op geinstalleerd gestaan het is gwn een nieuwe com:S

Google heeft gesproken

HP-Compaq-dc7900-Small-Form-Factor-PC-APJ_190X170.jpg

Link HP

Er zijn drivers beschikbaar voor deze pc, ook voor XP Pro

Ik raad aan de nieuwste SATA drivers te downloaden, en eventueel de bios te upgraden, let op, doe dit laatste alleen als je weet waar je mee bezig bent, als het per ongeluk verkeerd gaat, kan je je moederbord permanent schade toebrengen.

Als je de SATA drivers hebt, direct in het begin van het blauwe scherm op F6 rammen, zodat je deze "extra" driver kan inladen.

EDIT: Je hebt een Floppy-drive nodig voor deze drivers, en die zetten ze er tegenwoordig niet meer in, dus in that case: ga naar je BIOS door direct na de restart op F10 te rammen, ga naar System Configuration > Device Configuration > en stel je SATA Device Mode in op IDE.

Nu wordt je SATA schijf gesimuleerd als IDE zijnde, als hij er dan wel doorheen loopt weet je dat het wel een driver probleem is.

Staat XP er dan eindelijk op, dan lees je hier hoe je de boel weer terug kan zetten naar AHCI.

Laatst bewerkt:
jah ik had dit wel al geprobeerd (dat simuleren alleen ik wist niet dat het op een floppy moest dus daarom lukte het bij mij vast niet;))

nou had ik ook met een externe floppy drive de sata drivers proberen te installeren. hij staat helaas weer te knipperen.

Sata drivers zullen wel ok zijn anders kreeg je inderdaad alang de melding dat er geen hdd was en werd de boel ook niet uitgepakt.
Ik gooi het eerder op een driver voor de videokaart en ik weet niet of die appart kan worden geinstalleerd anders zul je toch een nieuwe cd moeten maken met nlite en daar de drivers erbij bakken,, met alle andere drivers die er zijn.
De zin : de computer is officieel bedoeld voor vista dus dat lijk me wel,, gaat niet altijd op!
Lukt zelfs vaker niet dan wel om een xp op vistapc te zetten.
Gebruik je de xp pro of een andere versie?

Nee, maar aangezien er XP drivers officieel beschikbaar zijn, moet het te doen zijn lijkt me. :confused:

De meest simpele optie is gewoon HP Support bellen aangezien het om een nieuw systeem gaat, heb je dus garantie en recht op support.

Had je de biosupdate al geprobeerd?
Opzich lijkt het me sterk dat het een videokaart driver probleem is, weet het niet zeker maar voor zover ik weet kan een videokaart altijd wel beeld tevoorschijn toveren, al zijn de resoluties dan wel teleurstellend.

En anders had je ook geen beeld bij überhaubt het booten dunkt me.

Laatst bewerkt:
Je zou nog een andere cd van XP kunnen proberen.
CD misschien beschadigd ofzo?

Je zou voor de zekerheid je RAM na kunnen lopen, ook al is het systeem nieuw, dat wil niet zeggen dat het geheugen niet kapot kan zijn.

Hiervoor gebruik je Memtest86+

jongens we zullen nooit weten wat de fout was maar ik vond ergens diep in mijn kast een restore disk waar ik al een maand naar opzoek was...

computer doet het..waarom de fout...geen idee:S

maar bedankt voor al jullie hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan